pc start niet als hij koud is geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
Hallo helpers

Mijn pc van acer met windows 7 64 bit heeft koude start problemen.

elke dag of na lange tijd niet gebruik, of als hij langer uit staat loopt mijn pc vast. doet niets meer.
Ik krijg hem vooral de ochtend niet eens opgestart, hij loopt keer op vast in alle soorten schermen (tot bios, tot windows logo, dan crashdump etc...)

Het is een gok waar ik moet zoeken, heb alles nagekeken en vervangen zonder suc6 tot heden.
Wat me opvalt is de c schijf 2 errors heeft (zie bijlage)

De overige 2 schijven zijn goed, temp. zijn normaal en zeer goed. (ook smorgens)
ik kom goed in de bios.

* battery vervangen (geen suc6)
* ram geheugen vervangen (geen suc6)
hardeschijven gewisseld (geen suc6 - zie bijlage!)
* video kaart 3x verwisseld (zonder suc6)
* geen lekke elco's of iets dat blijkt bol te staan
* voeding niet kapot, fans draaien en alles werkt als ik wissel van de aansluitingen (uitgesloten)
* procesor quadcore q9400 2,67gb met 8gb ram en zit master cooler op, die goed koelt. functioneerd ook supers in windows 7 (uitgesloten)
* kapoote moederbord lijkt me van niet, want hij werkt volledig goed na een tijdje in windows. (uitgesloten)

Tja we denken vast de hardeschijf, maar heb die c al eens vaker vervangen met soort gelijke problemen.
gaat dan soms goed, maar heel vaak meldingen als crasdump.

en crasdump kan zelfs me sata stekker zijn welke ook vervangen zijn.
lastig, waarom alleen als hij lang aan stat of hij koud is geworden doet het syeteem niet meer opstarten als ik power indruk?

:(

error.jpg
 
Die schijf heeft zijn beste tijd gehad, zou hem vervangen.

Kijk eens in de eventvwr welke problemen er nog meer kunnen zijn.

En welk merk en wattage voeding zit erin?

Geef ook de Speccy weblink, zie sig.
 
Een Maxtor schijf, die is inmiddels zwaar antiek en Crystal disc-info geeft een waarschuwing ( geel ) dus eruit mikken dat ding en een SSDtje erin hangen..
Probleem vrijwel zeker opgelost zoals L.P. ook aangeeft.
 
Hallo

Koude opstartproblemen , of problemen als p.c. lange tijd heeft uitgestaan , duiden , met de door u vermelde symptomen zo goed als zeker op een defekte voeding.

Defekt in de zin van ... rimpel op 1 of meerdere voedingslijnen door uitgedroogde/defekte condenstoren.

Eenvoudigste/snelste manier , is eens een andere voeding aan te sluiten bij wijze van test.

Peter
 
Hallo

Koude opstartproblemen , of problemen als p.c. lange tijd heeft uitgestaan , duiden , met de door u vermelde symptomen zo goed als zeker op een defekte voeding.

* hd is al aantal keren vervangen met zelfde beschreven resultaten.
* de voeding kapot? Hoe verklaar je dan ik eenmaal na een tijd normaal in windows werk en alles opstart en werkt?

b.t.w. geen kapotte kabels, lekke elco's, battery e.d. alles lijkt standaard normaal.

behalve idd de hd, want het zint me ook niet die melding. :thumb:
 
Ik ga ook echt voor de kapotte/brakke voeding
 
Hallo

Mits deze site door veel mensen gebruikt wordt als vraagbaak , toch nog een aanvulling , mits t.s. deze vraag opeens als opgelost heeft gezet , zonder de definitieve oplossing te vermelden.


"* de voeding kapot? Hoe verklaar je dan ik eenmaal na een tijd normaal in windows werk en alles opstart en werkt? "

De temperatuur van de werkende voeding maakt dat de defekte condensatoren terug een beetje hun normale fabriekscapaciteit krijgen ...

De inwendige weerstand van deze zakt ook een beetje , waardoor deze terug (voorlopig) werkt.

Dit alles zal/kan natuurlijk niet blijven duren.

Jammer genoeg werd hier ook geen antwoord op gegeven ... "En welk merk en wattage voeding zit erin?"

Peter
 
Soldeereilanden bij de mosfets en/of vermogensweerstanden die weer contact maken bij het opwarmen wil ook wel voorkomen, heel effe een zware bout of soldeerpistool erop en het probleem is opgelost.
 
Ik ga ook echt voor de kapotte/brakke voeding

nope dit was t ook niet.
heb met een andere pc en voeding het zelfde probleem ondervonden.
heb wel de hd in het geel aangegeven crystacal disk verwijderd.

terug in mijn oude systeem en wederom een schone installatie is het probleem opgelost.
Ik gok nog steeds de hd kapot was, maar zeker niet de voeding.
Hoewel t soms blijft gissen om dingen te vervangen, laat ik het topic maar als voorlopig opgelost zien.

overigens bedankt helpers :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan