windows 7 professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blacklover

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
55
Hi beste

Ik schrijf dit berichtje vanuit mijn windows 8.1 laptop
Ga je direct uitleggen waarom ik dit doe
Bij mij boven staat er een windows 7 desktop die ik gebruik om te printen en foto's te bewerken
Heb die vorig jaar gekocht voor een prijsje
Dit is een Hp quad core met I3 prossesor
Moet wel zeggen dat die iets vlugger werkt dan mijn laptop hier beneden
Het is daarom dat ik deze meestal gebruik om wat te Photoshoppen en zo
Hier was echter geen installatie of recoverie cd bij
Ok geen probleem
Na aankoop een paar dagen alles eens geprobeerd en uitgetest
Prima machine
Heb dan een herstel cd gemaakt
Nu na een paar maanden zitten er hier en daar toch al wat problemen op
Heb ondertussen al verschillende programma's erop gezet
Van de meeste heb ik de installatie cd's, maar niet allemaal
Wil hem terug zetten naar de stand toen alles nog perfect werkte
Hoe doe ik dit met de herstel cd ?
Eerst pc opstarten en dan die cd erin steken ?
Heb ook nog een ander vraagje
Ik had lang geleden een pc waarvan ik ook een herstel cd gemaakt heb
Die pc is al een heel tijdje naar de pc hemel
Die herstel cd is een rw en wil die terug gebruiken (na wissen uiteraard)
Als ik die cd in de pc steek om te wissen ga ik hiermee geen problemen krijgen ?
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Vriendelijke groeten en bedankt op voorhand


Hoogstoel Emile
 
Prima machine en alles werkt goed.
Nu maak je een herstel cd. Wat is de functie dan van die herstel cd en hoe zet je die dan in zou ik me op het moment van maken afvragen. Immers wat heb ik aan iets wanneer ik niet weet hoe ik het kan gebruiken als het er op aan komt. Dus dat zou ik dan nog eens nakijken/opzoeken.
Heb ondertussen al verschillende programma's erop gezet. Van de meeste heb ik de installatie cd's, maar niet allemaal.
De meeste programma's moet je downloaden en kun je opnieuw installeren. Als je van programma's de installatie cd's niet hebt dan zou ik altijd zorgen voor voldoende back-ups. Herstellen is dan altijd mogelijk. De pc werkt niet meer correct. Heb je gedacht aan schijfcontrole, scannen met MBAM en je eigen Security programma, opgeschonen met CCLeaner, herstelpunten inzetten, een hele systeemback-up terugzetten van de besturingsschijf toen die nog 100% werkte? Dan gaan wel de data-bestanden als je die op die schijf hebt staan verloren. Meestal zet men tegenwoordig normale data, persoonlijke mappen en bestanden op een ander station. Als de pc draait en je stopt die oude schijf in de pc dan gaat die volgens mij niet een programma, herstel uitvoeren, daarvoor moet je denk ik eerst van deze schijf booten. Ik denk dat je gewoon de bestanden ziet of een menu. Deze kun je volgens mij gewoon wissen. Zou eerst maar eens de pc optimaliseren.
 
windows 7 proffesional

Hi

Bedankt voor je antwoord
Die herstel cd heb ik dus gemaakt een paar dagen nadat ik alles eens goed bekeken heb
Ik spreek hier wel over verschillende MAANDEN terug
Toen de pc nog PERFECT werkte
Ik zie bijv het icoontje van mijn browser op het bureaublad staan maar als ik het aankilk werkt het niet meer
Ook een ander programmatje om foto's te verbeteren (niet photoshop) en gekocht heb hier installatie cd van werkt ook niet meer
Ja vertel jij mij eens wat een herstel cd dan is ????


Groetjes en bedankt

Hoogstoel Emile
 
Jij hebt die herstel cd gemaakt op dat systeem. En of dat maanden terug is, maakt niets uit. Ook al is je geheugen slecht, je kunt hem nu opnieuw maken en de helpfunctie/toelichting ontbreekt niet. Een herstel cd is niet eenduidig want andere programma's (o.a. security) gebruiken die term ook maar dan gaat het vaak over een besmetting met de daarbij behorende gevolgen. Andere termen zijn Rescue disc, noodherstelschijf etc.

Bij W7 staat:
U kunt een systeemherstelschijf gebruiken om de computer op te starten. (Dus dan moet je van de cd booten). Deze systeemherstelschijf bevat ook Windows hulpprogramma's voor systeemherstel waarmee u Windows kunt herstellen na een ernstige fout of met behulp van een systeemkopie de computer kunt herstellen.

Vraag is dan van welk herstelpunt maakt die gebruik en heb je überhaupt wel een systeemkopie. Een systeemkopie schrijft de hele schijf over zoals die op aanmaakdatum van de systeemkopie was. Dus alle programma's/software files en folders die je later gewijzigd hebt gaan verloren. Een systeemherstelpunt is beperkt tot systeembestanden en software en maken registerwijzigingen ongedaan. Dat zijn zaken die jezelf moet inschatten.

Wil hem terug zetten naar de stand toen alles nog perfect werkte
Hoe doe ik dit met de herstel cd ?

Ja vertel jij mij eens wat een PERFECT werkende pc je waard is dan ????

Een snelkoppeling kun je opnieuw maken of repareren onder > Eigenschappen. Kijk nog eens of je problemen niet met de suggesties die ik gedaan heb kunt aanpakken. Schijfcontrole, schijfopschoning met CCleaner, sfc /scannow in de opdrachtprompt etc.
 
windows 7 proffesional

Hi

Nogmaals bedankt voor je reply
Ga dit alles nog eens rustig bekijken en trachten uit te voeren
Indien dit niet werkt ga ik toch trachten van dit op te lossen
Ik ga zeker niet opgeven , zo iemand ben ik niet
Voor alles bestaat er een oplossing , gemakkelijk of moeilijk
Heb al veel ergere dingen opgelost in mijn leven
Toch nogmaals bedankt voor je goed verstaanbare uitleg


Groetjes

Emile:thumb:
 
windows 7 proffesional

Hi beste

Heb je raad opgevolgd en hier en daar wat malware die ik gewist heb
Daarna de pc eens met opdracht prompt gescand
Kreeg het bericht : Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden
Dus tot hier toe lijkt alles ok
Vergeten zeggen dat ik ook destijds een back up gemaakt heb
Dus dit zit ook snor
Nu nog het probleem : hoe windows 7 terug installeren zonder cd
Heb internet hierop maar mijn browser is weg
Zonder browser kan ik niet veel he
Het is te zeggen beneden heb ik nog een laptop met windows 8.1 erop
Dit zou misschien een alternatief kunnen zijn om iets te downloaden
Hopelijk kun of kunnen jullie mij helpen
Indien niet ga ik trachten met Hp contact op te nemen en zien wat zij hier van denken
Met een oem versie is het altijd een beetje gokken he als je geen installatie cd/dvd hebt


Vriendelijke groeten en bedankt

Emile;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan