• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel als database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.698
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Toevallig kwam ik dat tegen. Ik dacht lijkt mij wel makkelijk om gegevens in kaartvorm in te voeren. Ik heb alles geselecteerd en kies dan > Invoegen > Tabel en dan wordt alles met stippellijnen omgeven. Dit staat in het vakje: =$1:$1048576 Dit lijkt mij niet helemaal goed. Dan zegt Excel dit kan heel lang gaan duren. Het blad bestaat uit 414 rijen en kolommen tot en met AM. Wat is dan =$?.... De vraag is waar gaat het fout en hoe maak ik de juiste tabel? Ik heb wel formulier in het lint gezet.

Nu kan ik wel een kaart (invulformulier) krijgen met een beperkt aantal velden, maar de volgorde van de velden op de kaart moet anders zijn dan op het werkblad en dat zie ik niet staan hoe ik dat kan realiseren. Kan ik de volgorde van de velden in de kaart aanpassen zonder de kolommen van het werkblad te verplaatsen? Dat zou toch moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Selecteer één cel in die database en druk dan op de knop tabel invoegen.
 
Zo lukt dat niet omdat er veel lege rijen in staan. Ik heb een test gemaakt, zie voorbeeld. Ik krijg het niet voor elkaar om Greet3 op kaart 1 te krijgen. Immers rij 1 titel staat vast en rij 2 heb ik volgens mij helemaal niet nodig. Waar kan ik de basis vinden voor de opbouw? Het is toch logisch dat kaart1 record 1 is.
 
Ik heb een basis gevonden en dan lukt het om dat op te zetten. Helaas blijft rij 2 en daar staat record 1 en dan zegt die dat is kaart 1 en dat is wel zo, maar dat vind ik verwarrend. En de kaart/formulier is veel te klein om fatsoenlijk gegevens in te voeren. Kan het geopende scherm niet vergroten. Ik moet nu naar FF om het voorbeeld in te voeren. Ik weet niet of ik hiermee verder ga.
Bekijk bijlage Voorbeeld database-formulier.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Was dit de bedoeling?
 
Wellicht handiger om aan te geven wat je bedoeld dan een onduidelijke tekst met daarin een linkje waar men misschien niet op wil klikken
 
Niet op wil klikken? Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Als ik een link of bestand krijg van snb of iemand anders op dit forum dan ga ik er vanuit dat het veilig is. Echter bij de link van snb wordt direct de 'site' geblokkeerd. Als ik dan doorga krijg ik de bedreigingen. Nu heb ik via Google gezocht en daar kom ik de gegevens van snb ook tegen en daar staan kruizen bij van Symantec en dat wil zeggen website niet veilig. Ik ben maar een leek op beveiligingstechniek en moet dat vooralsnog op dit moment overlaten aan Symantec.

@Peter B
Dus jij hebt niet eens gekeken naar mijn link en die van snb. Weet jij dan wel hoe dit in elkaar zit?
 
Het enige wat ik weet is dat de site van snb een schat aan informatie bevat die ik regelmatig raadpleeg m.b.t. arrays. Als ik de waarschuwingen lees (ik zag dat de link naar Norton wijst) dan lijkt het of een aantal bestanden is geïnfecteerd.
 
@Senso,

Bedankt voor de feedback.
Het lijkt een een marketingtruc van Norton om webeigenaren te strikken.

Sommige VBA instrukties worden ten onrechte als virus gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan