win 10 upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
5.477
Vandaag op 2 toestellen de nieuwe win 10 upgrade uitgevoerd, allebei op minder dan half uurtje klaar, deze keer geen standaard apps gewijzigd, na installatie o&o shutup win 10 gedraaid, alles werkt perfect, geen zichtbare wijzigingen buiten mijn buroblad, als het goed gaat mag het ook eens gezegd worden ! :thumb:
 
Vandaag op 2 toestellen de nieuwe win 10 upgrade uitgevoerd, allebei op minder dan half uurtje klaar, deze keer geen standaard apps gewijzigd, na installatie o&o shutup win 10 gedraaid, alles werkt perfect, geen zichtbare wijzigingen buiten mijn buroblad, als het goed gaat mag het ook eens gezegd worden ! :thumb:



bij mijn ouders hun desktop wel van ouders wel. maar voor mijn acer laptop van 7 jaar oud twijfelen hij soms al raar. tijd voor nieuwe
 
Het upgraden ging goed, maar mijn beeldscherm staat in een verkeerde resolutie en win 10 geeft niet de mogelijkheid een hogere resolutie in te stellen. Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
In de "nieuwe" Win 10 bestaat deze mogelijkheid niet.
Ik kan via "instellingen" bij de beeldscherminstellingen komen. Daar is nu een menu met verschillende resolutiemogelijkheden; de hoogste resolutie die daarbij staat is 1280 x 1024, terwijl ik normaal 1680 x 1080 gebruik. Zo was het ook voor de upgrade. Ik heb al allerhande sites afgezocht, ook in de instellingen van het beeldscherm heb ik gezocht, drivers gecontroleerd van zowel de grafische kaart als van het beeldscherm. Tot nu toe vergeefs.

P.S: ik heb ook de indruk dat mijn pc trager is geworden.
 
Heb het artikel doorgenomen. Heb nogmaals de drivers gecontroleerd, ik kan geen nieuwer vinden.
Ben even uitgeteld.
 
Een ander scherm geeft hetzelfde effect; toegegeven ook een ouder scherm. Hoewel, mijn scherm is van 2011, dat is toch niet stokoud?

Kan het zijn dat mijn download niet correct is? ik vraag me dat af omdat ik in deze versie een aantal handige items mis. Zoals de slaapstand, door mij vaak gebruikt, of eenvoudig naar het configuratiescherm, weggestopt. In het menu dat je krijgt na rechts-klikken op start, is veel veranderd. Daar mis ik naast het configuratiescherm b.v. de opdrachtprompt, ook af en toe handig om direct bij de hand te hebben.

Ik overweeg om weer terug te gaan en opnieuw te downloaden.
 
Dat is het beste denk ik terug gaan. Want er zijn meer problemen lees ik.
 
Ik heb vanmiddag de upgrade uitgevoerd op de pc van mijn vrouw. Geen problemen, beeld goed, slaapstand aanwezig, wel een aantal wijzigingen in het menu, geen configuratiescherm.
Ga nu de andere pc terugzetten.
 
Heb je geen configuratiescherm. ? Dat is toch lastig.
 
Via een omweg naar configuratiescherm en dan vastmaken aan de taakbalk.
 
Het is gelukt.
Er waren 2 dingen naast elkaar niet in orde. De download was waarschijnlijk niet goed en het stuurprogramma van de videokaart was van slag.
Alles nu in orde.
Er zijn wel enkele dingen in de nieuwe win 10 die ik mis, zoals het configuratiescherm in het startmenu en het offline scannen met windows defender. Waarschijnlijk even wennen.
Manamana dank voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan