Excel Pop-up melding/messagebox met automatisch antwoord in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Myrthe,
Ik heb het door, als niemand mij voor is zal ik het morgen aanpassen.
En voor deze
maar weet niet of ik het wel in me heb..ben tenslotte een vrouw
vergeet het maar, ik heb hier al veel meer idiote dingen zien voorbijkomen gemaakt door mannen en meestal omdat ze hun ego pikkie achternalopen, maar dat mag ik hier niet luidop zeggen.
 
vergeet het maar, ik heb hier al veel meer idiote dingen zien voorbijkomen gemaakt door mannen en meestal omdat ze hun ego pikkie achternalopen, maar dat mag ik hier niet luidop zeggen.

Jij kunt uit een alias gender afleiden ? (met VBA of een formule ;) ?
Je mag hier veel zeggen, maar dan graag met namen en rugnummers.
Waaruit leid je af dat dat hier niet mag ?
Maar beter dan het becommentariëren van suggesties van anderen is het leveren van eigen (betere ?) suggesties.
 
@Snbie
Ik ben hier niemand aan het becommentariëren, ik wilde alleen maar duidelijk maken,ik heb respect voor Myrthe, ze heeft tenminste zelf iets geprobeerd en dat kan je niet van iedereen zeggen op het forum (man of vrouw,zonder verder commentaar),niet gelukt, tja dan zijn de helpers daar voor het aanreiken van (betere? ) suggesties. Helaas zijn er hier een paar ...... , ze zien direct de splinter in iemands zijn oog, maar de balk in eigen oog ????????????????????????????????? en verder lopen ze alleen maar te kakken.
Maar als jullie liever de stomme Belg kwijt dan rijk zijn, dan hoef je het alleen maar te zeggen, is zo opgelost.
 
Dan heb ik je opmerking blijkbaar verkeerd begrepen. Sorry.
 
Haha, zo te lezen heb ik heel wat los gemaakt. Sorry hiervoor.
Ik wil het gewoon graag leren, maar het document niet verpesten en jullie te vaak tot last zijn.

Ik ben jullie allemaal ontzettend dankbaar en jullie reageren hartstikke snel.
gast0660 alvast bedankt voor uw steun en hulp!
 
Hoi Myrthe,
Bij deze, versie met aanpassingen.

@Snb, kan gebeuren, zand erover.
 

Bijlagen

  • Hartrevalidatie NIEUW RO.xlsb
    134,7 KB · Weergaven: 49
Hoi gast0660,

Nog bedankt voor de aanpassingen!:thumb::thumb:
Echter, loop ik nu ik het wil gebruiken tegen een aantal (gebruikers)problemen aan. Om mijn probleem te omschrijven wil ik eerst toelichten hoe ik met dit document wil werken.
Een Patiënt X komt voor de eerste keer. Ik wil het tabblad "invulschema" gebruiken. Om dit te gebruiken moet ik eerst de messagebox "Persoonsgegevens" invullen. Ik vul dit in en het werkt perfect (dankzij jullie!). Ik verander de naam "Invulschema" in bv. "Patiënt X", zodat ik weet dat het trainingsschema bij deze patiënt hoort. Probleem 1: Als ik het excel document opsla via "opslaan", afsluit en opnieuw opstart moet ik wederom opnieuw het invulschema invullen. Terwijl deze patiënt al onder behandeling is en de persoonsgegevens al ingevuld staan. Oplossingsvraag: graag zou ik willen dat het invulschema bij de volgende keer openen voor "Patiënt X" ik niet opnieuw alle gegevens moet invullen, maar ik direct in zijn schema kan werken? Of een optie toevoegen van Persoonsgegevens zijn reeds ingevuld? Is dit mogelijk met VBA?

Daarnaast werk ik met groepen van max. 10 personen. Dus stel "Patiënt X", "Patient Y", "Patiënt Z" etc. zitten in één groep. In mijn vorige Excel-document waar ik niet met VBA werkte had ik dan voor iedere patiënt een andere sheet/werkblad en deze benoemd naar "Patënt X", "Patient Y", "Patiënt Z" etc. Deze personen vormden dan bv. de groep "Cardio 1". Ik gaf het Excel-document dan de naam "Cardio 1" en daarin waren dus alle patiënten te vinden. Probleem 2: Even n.a.v. het eerste probleem --> Na "Patiënt X" meldt nu ook "Patiënt Y" zich aan. Ik wil deze in hetzelfde document als "Patiënt X" plaatsen en zijn gegevens invullen, maar bij deze patiënt wel de messagebox "Persoonsgegevens" invullen want hij is voor de eerste keer. Maar als ik nu het format invulschema kopieër dan krijg ik niet de messagebox. Oplossingsvraag: Hoe kan ik ervoor zorgen in VBA dat als ik een nieuwe patiënt heb en ik een kopie van het format "invulschema" maak ik opnieuw de messagebox "Persoonsgegevens" krijg en deze kan invullen?

Ik heb getracht het zo goed mogelijk te omschrijven. Alvast bedankt.Bekijk bijlage Hartrevalidatie NIEUW MY.xlsb
 
Zoiets?
Het bestand start nu op met een dummysheet, zonder dat het invulformulier wordt geopend.
Het tabblad invulschema is verborgen
Als je het tabblad Invulschema activeert wordt het invulformulier altijd geopend.
Als je een nieuw patiënt blad wilt maken druk op de knop Invulschema gebruiken.
Als je alleen de patiënt bladen wilt gebruiken kan je het tabblad Invulschema verborgen laten.
Als de naam van de patiënt is ingevuld op de patiëntbladen gaat het invulformulier niet open.
Als de naam van de patiënt niet is ingevuld op de patiëntbladen gaat het invulformulier open.
Als je een nieuw patiëntblad maakt met het Invulschema zal na het invullen een venster openen waar je een bladnaam kan invullen. Dan wordt er een nieuw blad aangemaakt met de gekozen naam en de ingevulde gegevens.
 

Bijlagen

  • Hart.xlsb
    387,5 KB · Weergaven: 41
Hoi gast0660,

Dit is precies wat ik bedoel, bedankt gast0660! Echter, krijg ik bij het openen van uw bestand de volgende melding Foutmelding 1.jpg.
Bij het opsporen word ik verwezen naar deze fout. Foutmelding 2.jpeg
Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes,

Myrthe
 
Hoi myrthe, dat is alleen de eerste keer na het downloaden van helpmij.;)
 
Hoi gast0660,

Nog bedankt voor uw reactie.
Helaas toch weer tegen problemen aangelopen tijdens de puntjes op de i zetten.

Probleem 1:
Ik heb de cellen geblokkeerd in het basis tabblad "Invulschema" (deze is verborgen) en het blad/de sheet beveiligd. Als ik nu een nieuwe patiënt wil invoeren door in het tabblad "Start" te klikken op invulschema invullen, dan krijg ik de volgende foutmelding: Foutmelding 1.JPG. Als ik dan op "Debug" klik in de foutmelding word ik naar het volgende verwezen (geel gearceerd) in VBA Verwijzing na foutmelding 1.jpg. Terwijl dit volgens mij gewoon klopt...
Mijn vraag is nu: hoe kan ik zorgen dat deze foutmelding wordt hersteld, maar dan wel zó dat de sheet "Invulschema" beschermd is met de daarin geblokkeerde en verborgen cellen?

Probleem 2:
Als ik nu in het tabblad "Start" klik op invulschema gebruiken en in de messagebox klik op de button "Sluiten". Dan krijg ik deze waarschuwingsmeldingProbleem 2.jpg (dit is precies wat ik wil!). Alleen als ik dan in deze melding op de "Yes" button klik, zou hij het tabblad "Invulschema" niet aangemaakt moeten worden, helaas blijft deze dan actief.
Mijn vraag is nu: graag wil ik dat als ik op "Sluiten" en dan "Yes" klik dat er geen invulschema wordt aangemaakt en deze wordt verborgen. Mijn collega's moeten dus alle gegevens eerst echt invoeren voordat ze een naam aan het nieuwe tabblad/patiëntblad kunnen geven.

gast0660 heeft u enig idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?
Ik heb de meeste recente versie toegevoegd als bijlage.
Ik hoop dat ik van jullie goede en duidelijke hulp nog gebruik mag maken.Bekijk bijlage Helpmij.xlsb
 

Bijlagen

  • Voorbeeldmelding patiëntenblad.jpg
    Voorbeeldmelding patiëntenblad.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 63
In bijlage de gevraagde aanpassingen.
Het paswoord is test.
Om het paswoord te veranderen moet je in de code van het formulier 2 x test veranderen en in de code van het tabblad Start 1 maal.
Na het veranderen zal je de eerste keer een foutmelding krijgen omdat het invulblad nog beveiligd is met test. dan moet je de beveiliging van het invulblad manueel opheffen met het paswoord test en terug beveiligen met het nieuwe paswoord.
Als je nu een nieuw patiëntblad aanmaakt krijgt het nieuwe blad automatisch de naam van de patiënt met zijn of haar patiëntnummer.
 

Bijlagen

  • hart2.xlsb
    213,5 KB · Weergaven: 34
Wat bedoelt u met "code in het formulier"?

Blijf deze foutmeldingen krijgen als ik in het tabblad "Start" op nieuw "invulschema gebruiken" klik.Foutmelding (1).jpgFoutmelding (2).JPG
 
Laatst bewerkt:
De code achter het invulformulier
ALT + F11 -> frmgegevens -> Rechts klikken -> Programmacode weergeven
 
Dank u wel voor uw snelle reactie! Het is mij uiteindelijke gelukt.

Er is nog één probleem. Ondanks dat ik in het tabblad "Invulschema" (deze is verborgen) alle cellen beveiligd/protected en/of verborgen/hidden zijn + de hele sheet/tabblad heb beveiligd via beveilig/protect sheet. Deze wijzigingen heb ik opgeslagen en het tabblad "Invulschema" weer verbogen.

Volgens mij moet het nu dan zo zijn, dat als ik in het tabblad "Start" op "invulschema gebruiken" klik en de messagebox volledig invul, dat deze van bv. "(Patiënt X, 12444)" ook beveiligd moet zijn. Helaas is dit niet het geval. Mijn collega's kunnen nog steeds overal typen, terwijl dit niet de bedoeling is.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Bedoel je nu dat als er een nieuw tabblad is aangemaakt (Patiënt X, 12444), automatisch moet beveiligd worden???
Waar moeten je collega's dan nog bij kunnen en veranderen???
Of bedoel je alleen die paar cellen die via het invoerformulier worden ingevuld beveiligen???
 
In het tab "invulschema" heb ik bijv. cel L45 beveiligd. Echter wanneer ik een nieuw patient tabblad aanmaak is deze cel niet beveilig. Het is de bedoeling dat mijn collega's alleen in de juiste velden wat kunnen invullen.
 
Hoi,
Doet deze wat je wilt?
 

Bijlagen

  • hart2.xlsb
    206,4 KB · Weergaven: 43
Hoi gast0660,

Enorm bedankt! Dat is precies wat ik wil! Ik heb hem nu eindelijk af en alles werkt. Ik ben de rest en u in het specifiek ontzettend dankbaar!! Alleen heeft u misschien nog enig idee hoe ik deze melding eruit kan krijgen?Deze melding niet meer krijgen.jpg
 
Hoi Myrthe, deze foutmelding is interne keuken bij jullie.
Verwijst naar
\\wfg.local\wfg\Persoonlijk\HazenbM\Mijn Documenten\Longrevalidatie\Definitief volgens Heideheuvel.
In uw ribbon tab Data, Edit links kan je proberen de koppeling te verbreken indien gewenst. Onder dezelfde tab kan je in ieder geval de melding uitschakelen of aanpassen.
(links onderaan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan