Excel Pop-up melding/messagebox met automatisch antwoord in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet bij "Opslaan als" van het document, het type document aangeven zoals je deze wilt opslaan. Het is niet voldoende alleen de extensie aan te passen:
xlsb.JPG
 
Als je een bestand opslaat met <Opslaat Als> kun je in de tweede keuzelijst het bestandstype kiezen. Standaard staat die op werkboek zonder macro. Zelf de extensie er achter typen doet niet zoveel, je moet echt het type aanpassen.
 
Druk eens bij de foutmelding op No, dan zou je toch een venster moeten krijgen waar je kan opslaan als xlsm of xlsb
 
Wat stom, dat ik daar niet over nagedacht heb. Echt hartstikke bedankt allemaal! Het is gelukt!:thumb:

De messagebox is nu gerealiseerd. Aan het begin van mijn vraag vertelde ik dat sommige onderdelen automatisch worden berekend, zoals "leeftijd" (wordt bepaald door het invullen van de geboortedatum" en de "stopdatum" (wordt bepaald door het invullen van de startdatum). Deze zijn dan ook in de messagebox buiten beschouwing gelaten. Echter, als ik nu de messagebox volledig invul verdwijnen de formules die in de cel staan van leeftijd, zelfs als ze ook "Locked" zijn in "format cel." Hoe kan ik dit oplossen?
 
daar zijn een paar mogelijkheden voor.
Post eens een leeg invulblad met de formules erin dan pas ik de code wel aan.
 
Dank u wel gast0660 volgens mij ben ik hoop Duveltjes schuldig..

Hierbij weer het VB-bestand. Het gaat om de volgende velden:
- stopdatum
- aantal behandelingen
- leeftijd

Stel dat ik in de toekomst de stopdatum nog handmatig zou willen aanpassen kan dat dan nog?
Bekijk bijlage HR VBA definitief.xlsb
 
Kijk eens of dit werkt
 

Bijlagen

  • HR VBA definitief-1.xlsb
    65,3 KB · Weergaven: 60
Bedankt gast0660, dat is precies wat ik inderdaad wil realiseren. Echter, zal ik de formules moeten aanpassen aan mijn cellen/kolommen. Het gaat om onderstaande formules volgens mij:

With Sheets("Blad1")
.Range("C3").Resize(10) = Application.Transpose(Array(Format(TextBox1.Value, "dd-mm-yyyy"), "", "", TextBox2.Text, Format(TextBox3.Value, "dd-mm-yyyy"), "", ComboBox1.Text, TextBox4.Value, TextBox5.Value, ComboBox2.Text))
.Range("C4").FormulaR1C1 = "=IF(R[-1]C<1,"""",SUM(R[-1]C+42))"
.Range("C5").FormulaR1C1 = "=COUNT(R[-3]C[5]:R[209]C[5])"
.Range("C8").FormulaR1C1 = "=Persoonsgegevens!R[-2]C[-1]"

In de bijlage heb ik een foto van hoe mijn bestand is vormgegeven.
Waar staat de R voor en de C moet ik benoemen in een K volgens mij. Maar moet ik nog meer aanpassen?

Alvast bedankt!Eigen bestand met cellen en kolommen.png
 
Hoi Myrthe,
Met een plaatje kan ik weinig aanvangen, met plaatjes moet je in een photoshop forum zijn;)
Met de gegevens dat ik nu heb kan ik er dit van maken,meer niet.
Code:
With Sheets("Blad1")
.Range("K6").Resize(10) = Application.Transpose(Array(Format(TextBox1.Value, "dd-mm-yyyy"), "", "", TextBox2.Text, Format(TextBox3.Value, "dd-mm-yyyy"), "", ComboBox1.Text, TextBox4.Value, TextBox5.Value, ComboBox2.Text))
.Range("K7").FormulaR1C1 = "=IF(R[-1]C<1,"""",SUM(R[-1]C+42))"
.Range("K10").FormulaR1C1 = "=COUNT(R[-6]C[-3]:R[206]C[-3])"
.Range("K11").FormulaR1C1 = "=Persoonsgegevens!R[-5]C[-9]"
End With
Als ik uw vbtje van postje 26 open vliegen de foutmeldingen mij rond de oren.
Ergens zit er nog een koppeling in die verwijst naar
PHP:
='C:\Users\rolijve004\Desktop\[HELPMIJ Aanpassen Hartrevalidatie Concept - nieuw.xlsb]Invulschema'!K10
Die je dan weer gebruikt in je blad persoonsgegevens in de formule van cel B5.
Ik zou voorstellen dat ik de userform aanpas waarbij de berekeningen in de userform gebeuren. Dan heb je geen verwijzingen of formules nodig.
Zoals ik heb begrepen is het onmogelijk om het echte bestand te posten, of misschien wel (zonder gevoelige info)??
Heb je een ander idee, laat maar horen.
 
Hoi gast0660,

Ik zal mijn originele bestand uploaden zonder persoonsgegevens (zie bijlage).Bekijk bijlage HELPMIJ Aanpassen Hartrevalidatie Concept - nieuw.xlsb
Ik hoop dat u het werkend kunt krijgen. Blijkbaar is het dus toch weer ingewikkeld wat ik wil en hopelijk ben ik dan ook van de foutmeldingen af :(

Heeft u dan misschien ook een idee hoe ik na het invullen van 6 trainingen/behandelingen een messagebox krijg, met daarin de melding dat de tussentijdse evaluatie ingevuld moet worden? En daarbij dat je op een button kunt klikken "invullen" en deze je meteen doorlinkt naar het tekstvak van de tussentijdse evaluatie?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mijn best doen, ik krijg nog een koppeling Longrevalidatie.....Heideheuvel.
Ik neem aan dat die koppeling (bestand) verder niets te maken heeft met uw vraag?
 
Dat klopt inderdaad. Die koppeling heeft niks met mijn vraag te maken. Ik zie die zelf ook niet.
 
@gast0660,
Zie #11
Denk aan argeloze bezoekers die het bestandje openen.;)
 
Wie leest er nog popups? Next, next, Ok, Ok hehe ik kan verder:d
 
Hoi Myrthe,
Met al die samengevoegde cellen heb je idd hart revalidatie nodig :eek:
Laat iemand een uurtje met het bestandje werken en je hebt er zooooo een patiëntje bij.:D
Maar goed, kijk eens of het nu doet wat moet.
PS: om Den Vena tevreden te houden ;) heb ik
Code:
Application.Quit
uitgeschakeld. (groene stukje in de VBA code)
Gewoon de apostrofe weghalen om terug in te schakelen.
 

Bijlagen

  • HELPMIJ Hartrevalidatie.xlsb
    109,4 KB · Weergaven: 35
Hallo gast0660,

Haha, ik moet ook werk houden ;-)
Hartstikke bedankt! Het werkt precies zoals ik het voor ogen had! Ik kan nu waarschijnlijk weer een stukje zelfstandig doorwerken.
Hopelijk hoef ik u/jullie niet meer lastig te vallen :eek: Anders zal ik toch weer een berichtje moeten plaatsen.

Nogmaals hartstikke bedankt!:thumb:
 
Voor het wegschrijven werkt dit volgens mij ook.

Code:
Sheets("Invulschema").Range("K6").Resize(10) = Application.Transpose(Array(Format(TextBox1, "m-d-yyyy"), Format(CDate(TextBox1) + 42, "m-d-yyyy"), "=count(A5:A206)", TextBox2.Text, Format(CDate(TextBox3.Value), "m-d-yyyy"), "=DATEDIF(K10,TODAY(),""y"")", ComboBox1.Text, TextBox4.Value, TextBox5.Value, ComboBox2.Text))
 

Bijlagen

  • HELPMIJ Hartrevalidatie1.xlsb
    106,1 KB · Weergaven: 24
Daar ben ik alweer:(
Ik heb een stomme fout gemaakt. Ik ben vergeten in de messagebox het patiëntnummer ook als invulveld beschikbaar te stellen. Als ik het zelf probeer te knutselen in VBA krijg ik het niet werkend (geprobeerd door te kopiëren etc.). Nu komt de"naam" bij het invullen van de messagebox in het tekstvak van "patiëntnummer". Alles schuift op, waardoor niks meer klopt en ook niet de foutmelding bij het fout of niet invullen van een invulveld in de messagebox.
Hoe kan ik dit oplossen? Heb het document als bijlage toegevoegd.
Ik zou het zelf graag leren, maar weet niet of ik het wel in me heb..ben tenslotte een vrouw:confused:Bekijk bijlage Hartrevalidatie NIEUW RO.xlsb
 
Welke MsgBox? Ik vermoed dat je het formulier bedoelt. Wat gaat er precies fout? Want ik sta niet te popelen om alle 38 eerdere berichten door te lezen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan