Laptop kopen in de VS: verstandig of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Dag allemaal,

Zoals de titel al omschrijft heb ik een laptop op het oog die alleen in de VS beschikbaar is met een 4K scherm. Het gaat om de HP Omen 15 (15 inch) serie met i7 Kaby Lake, GTX 1050Ti, 512GB SSD + 1TB HDD en dus een 4K scherm. In Nederland worden alleen modellen met een full hd scherm geleverd.

Een andere optie is een model uit de 17 serie (17 inch) met een GTX1060 en een full hd scherm.
Ik wil er in full hd op kunnen gamen (hoogste settings), virtuele machines draaien en videobewerking uitvoeren.

Op Amazon kwam ik h'm (het 15 inch model) wel tegen. Via een Amerikaanse wederverkoper. Nu vroeg ik mij af of het verstandig is zo'n dure laptop in de VS te kopen. De betreffende winkel levert wereldwijd, dus ze hebben daar wel ervaring mee. Ik vroeg mij dus af of hier mensen zitten die ervaring hebben met het kopen van ICT-spullen in het buitenland.

Verder heb ik het vermoeden dat de stekker van Amerikaans formaat is. De tweede vraag: kun je met een simpele converter zo'n laptop gewoon in een Europees stopcontact prikken?

Groet,
Anton
 
Hallo

"Verder heb ik het vermoeden dat de stekker van Amerikaans formaat is. De tweede vraag: kun je met een simpele converter zo'n laptop gewoon in een Europees stopcontact prikken?"

Zal het minste van uw zorgen zijn ....

Netstekker europees model kost +/- 5 € netspanning is in Amerika voor zover ik weet ook overal 240V

Garantie / invoerrechten , en eventuele herstelling zijn de zaken waar je je wel serieus zorgen over moet maken , en die je moet uitzoeken ...

Als je dergelijke (geen E.U.) toestellen zelf kunt herstellen , en goedkoop aan ruilonderdelen kunt geraken , + ... de invoertaksen hebben op u geen vat ...

Zou ik zeggen --> go for it , en doe een koopje....

Mits je dit moet vragen :

"Verder heb ik het vermoeden dat de stekker van Amerikaans formaat is. De tweede vraag: kun je met een simpele converter zo'n laptop gewoon in een Europees stopcontact prikken?"

Heb ik wel mijn bedenkingen bij deze eskapade ....

Peter
 
Daarbij, zoals Peter reeds opmerkt, zul je flink in de buidel moeten tasten vanwege de invoerrechten ( 14 % voor zover ik weet ), plus daarbij op de verzendkosten, daarover de BTW plus douane-afhandelingskosten.
Het is dan voor jou te hopen dat de verkoper de verzendkosten juist en duidelijk specificeert, anders rekent de douane met de max. verzendkosten voor een particulier ( volgens een vaste lijst ).
Ik heb al eens meegemaakt dat ik meer voor deze belasting moest betalen als de waarde van het apparaat doordat de douane ruim € 300 verzendkosten rekende voor de BTW-toeslag.....

Zou er nog maar eens een nachtje over slapen en eens op de website van de Douane rondkijken, lijkt me heel verstandig.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Euh??
voor zover ik weet ook overal 240V
Voor zover ik weet tot gisteren was het in de USA nog 120 V ,60 Hz
BE,NL = 240V,50Hz
Stekkertje en transfo zijn niet de kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan