Office 365 voor zakelijk gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Ik ben een beetje de kluts kwijt met de varianten op Office 365.

In de winkel kun je Office 365 Personal voor één gebruiker of Office 365 Home voor vijf gebruikers kopen. Ik heb mij laten vertellen dat het toegestaan is om Office 365 Home in het MKB te gebruiken maar laat me graag inlichten als dit niet klopt.

Daarnaast zie ik ook Office 365 for Business, for Business Premium en Enterprise E3. Daar raak ik het spoor al een beetje bijster maar nu allerlei andere bedrijven óók Office 365 aanbieden, snap ik het niet meer. KPN kan mij Office 365 kopen, mijn mailprovider One.com ook. De facturatie loopt dan via hen en ze gebruiken verschillende namen.

Ik snap het niet meer. Wie kan het verhelderen?
 
Hi manamana. Denk je niet dat ik deze vragen juist stel omdat ik onvoldoende vertrouwen heb in de informatie van horen zeggen en juist daarom het juiste verhaal wil kennen?

Begrijp ook niet zo goed dat je mij doorverwijst naar een helpdesk. Dit forum is toch juist bedoel voor ervaringsdeskundigen onder elkaar?

Moet zeggen dat ik het forum door dit soort dingen achteruit vind gegaan. Reacties zijn vaak erg kort door de bocht en erg algemeen. Waar is de tijd dat we het leuk vonden elkaar inhoudelijk te helpen en van elkaar te leren?
 
Als ik zo bij KPN en One.com naar hun Office aanbiedingen kijk, zijn de prijzen en opties zo'n beetje hetzelfde als bij Microsoft, dus daar win je niet zo veel mee. Je hebt het over 'onvoldoende vertrouwen' in de informatie, maar je mag er toch vanuit gaan dat KPN een redelijk betrouwbaar bedrijf is, en als je je eigen provider niet vertrouwt, waarom zit je daar dan nog bij? :)
Het enige voordeel om bij je eigen provider af te nemen is dat je je account wellicht makkelijker kan koppelen aan de Office, en je mailbox etc. Dus een stukje gemak. Neem je een versie af bij Microsoft, dan heb je dat uiteraard niet.

Dat mensen af en toe in hun 'hulp'reacties kort door de bocht gaan en algemeen zijn, komt vaak ook doordat de vraagstellers met vragen komen die vaak met een simpele Google zoekactie al gevonden hadden kunnen worden, of als de vraag te vaag is voor een goed antwoord. Wat niet wil zeggen dat jouw vraag ook tot deze categorie behoort :)
 
McMeller : samengevat?

Het is eigenlijk vrij simpel : of je nu bij je provider één of meerdere licenties koopt, of Office Home voor 5 gebruikers in een (web)winkel, het maakt eigenlijk geen tierelier uit. Het gaat allemaal werken, óók als MKB'er. Je moet de licentie(s) kopen daar waar deze het voordeligst is / zijn, het gaat allemaal werken.

Dat geldt niet voor uitzonderlijk goedkope aanbiedingen via de Marktplaats o.i.d., daar is vaak wél iets mis mee.
 
Laatst bewerkt:
Office 365 koop je niet maar huur je en de personel voor 1 gebruiker via de store heeft het laagste tarief.

Waarom geen Libre of Open office b.v?, gratis en doet vrijwel hetzelfde.
 
Moet zeggen dat ik het forum door dit soort dingen achteruit vind gegaan. Reacties zijn vaak erg kort door de bocht en erg algemeen. Waar is de tijd dat we het leuk vonden elkaar inhoudelijk te helpen en van elkaar te leren?
Overdrijven is ook een vak. Het valt allemaal wel mee. Ik ben vaak inhoudelijk heel goed geholpen. Kort door de bocht en erg algemeen... Daar moet ik toch protest tegen aantekenen. Anderen en ik proberen zich altijd 200% in te zetten. Ik ben tegen Google (kan soms niets zonder), voor ervaring en leren.

Als ik post 1 lees dan denk ik ook dat valt toch niet te snappen. Dus ik zoek de omschrijving van Office 365 op Wikipedia. En inderdaad. Je kent wel die uitdrukkingen: Taal als politiek instrument en Taal als IT instrument. Komt op hetzelfde neer. Onnavolgbaar, nietszeggend, leegte en onwaarachtigheid. Ik ben laagopgeleid dat zal het zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan