nieuwe ssd schijf plaaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark1993

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Berichten
303
hallo ik heb een vraag
ik ga binnenkort mij laptop upgrade en ik wou daar een nieuwe ssd schijf plaatsen omdat me oude hdd wat begint traag te worden met opstraten

spec laptop (toshiba C50D-B-11U)

ik zat wat te kijken op coolblue en ik zag deze staan https://www.ssdcenter.nl/product/542830/category-208062/samsung-850-evo-500-gb.html

en nu was me vraag is deze geschikt om hem erop te zetten

( ik heb 2 hdd (1 c waar windouws enzo opstaat )
(en de andere is een lokal schijf waar fotos en muziek enzo opstaat

kan ik de n schijf dan ook houden die heb ik verdeeld op de c schijf

mvg mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens de specificaties zit er maar 1 harddisk in jouw laptop.
Het verhaal van de N schijf begrijp ik niet.
Maar de voorgestelde ssd kan in jouw laptop.
 
de n schijf heb ik verdeeld dus de n schijf hoort bij de c schijf 20170409_094042.jpg zie foto (links de c schijf ) (middelst externe hdd) (en rechts de lokale n schijf )

er zit 500 gb in kan ik dan ook de n schijf behouden
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan, als je de data migration tool van Samsung gebruikt, dan kun je de huidige HDD 1 op 1 naar de SSD klonen met die tool.
 
Ja, dat kan, als je de data migration tool van Samsung gebruikt, dan kun je de huidige HDD 1 op 1 naar de SSD klonen met die tool.

En de n schijf dan gaat die ook mee naar de c schijf want op de n schijf staat belangrijk data op ook voor me werk
 
ja, als schijf "n" een partitie is op de schijf waarop ook "c" staat dan gaat'ie mee als je 1 op 1 kloont.
Je kunt er ook voor kiezen om die "n"-partitie niet te klonen ( dus alleen "c" op de SSD te zetten ), dan moet je die "n"-partitie naar de ext. HDD kopiëren / verplaatsen.
Dat laatste is trouwens zo wie zo een goed idee, dan heb je van je werk in elk geval een backup voor het geval er iets gebeurd / fout gaat..
Je zou de eerste niet zijn die hier komt met het verhaal dat er data kwijt is door een defecte schijf of een foute handeling...
 
ja, als schijf "n" een partitie is op de schijf waarop ook "c" staat dan gaat'ie mee als je 1 op 1 kloont.
Je kunt er ook voor kiezen om die "n"-partitie niet te klonen ( dus alleen "c" op de SSD te zetten ), dan moet je die "n"-partitie naar de ext. HDD kopiëren / verplaatsen.
Dat laatste is trouwens zo wie zo een goed idee, dan heb je van je werk in elk geval een backup voor het geval er iets gebeurd / fout gaat..
Je zou de eerste niet zijn die hier komt met het verhaal dat er data kwijt is door een defecte schijf of een foute handeling...
Nee dan kan ik beter eerst alle data van n naar een externe harde schijf kopiëren zodat ik een backup heb en dat ik dan beginnen met het inbouwen
 
Zo is dat, zekerheid boven alles !
Overigens, die Samsung Data-migratie tool werkt zover ik weet alleen met Samsung SSD's dus als je een ander merk SSD koopt moet je dat klonen met 3rd party software doen, bijv. Minitool, Acronis, EaseUS etc..
 
Zo is dat, zekerheid boven alles !
Overigens, die Samsung Data-migratie tool werkt zover ik weet alleen met Samsung SSD's dus als je een ander merk SSD koopt moet je dat klonen met 3rd party software doen, bijv. Minitool, Acronis, EaseUS etc..
Nee ik koop die bovenste link Samsung evo
 
sinds gisteren de nieuwe ssd gekocht samsung evo eenvoudig installatie voltooid en draait prima op me laptop iedereen bedankt voor de antwoord die ik op me vraag gekregen heb
 
veel plezier er mee.
 
Je zult je laptop wel niet terug kennen na plaatsing van de SSD wat opstarten en starten van programma's betreft; die heeft een 2e leven gekregen..
Wens je er veel en lang plezier mee en ben blij te horen dat alles probleemloos verlopen is.
Bedankt voor de terugkoppeling en een fijn weekend :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan