Probleem na terugzetten backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Hallo ,
Na het terugzetten van een ( acronis ) backup van de hele c-schijf kreeg ik 1 dag later de automatische windows ( w8 ) updates binnen en na installatie hiervan bleek de pc teruggezet naar de fabrieksinstelling .
Hoe kan dit ? Ik neem aan dat het aan de windows updates ligt , dus deze even uit gezet maar welke update is hiervoor verantwoordelijk ?

Groet
 
@ Lange Pier

Per ongeluk herstellen gebruikt lijkt mij sterk want ik heb 3 maal verschillende backups teruggezet ( 2 x een backup van een half jaar geleden en 1 van een jaar geleden )
Na het terugzetten haal ik wat noodzakelijke updates binnen antivirus , ccleaner en antimailware dan een dag later bij het opstarten komen dan de windows updates binnen en worden geinstalleerd , dan wordt er weer opgestart en is tie terug naar de fabrieksinstellingen .

Ik heb dit nog nooit gehad , zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn.
O ja , 4 dagen geleden automatische updates uitgeschakeld en geen problemen maar dit uitgeschakeld laten lijkt mij niet verstandig .

Groet
 
Laatst bewerkt:
Is het miss. een backup van W8 en je hebt nu W8.1 na de update wat dan ook een upgrade is?
Ook dit fenomeen nooit gezien of meegemaakt dat na een update alles weer standaard staat.

Indien het goed draait een image maken zou een oplossing kunnen zijn, dat is exact dan wat er op dat moment draait.
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
 
Al mijn backups zijn van W8.1
Als ik met acronis een backup maak dan maak ik die van de hele c-schijf , dat is dan toch een image .
 
Kan beide ermee, indien de schijf (en niet alleen de C: want dat is een partitie maar de hele schijf, indien een SSD met alleen de C: dan is dat idd de schijf ) dan is het een image maar je kunt er ook een system backup mee maken en dan is het een backup.
 
In mijn back-upprogramma spreekt men van Stations en deze hebben allemaal een Schijfletter en ik heb die allemaal een naam gegeven. Een naam is handig en noodzakelijk ter identificatie. In een herstelomgeving kunnen de letters anders zijn maar je weet toch door de naam met welk station je te maken hebt. Het maken van een systeemkopie omvat de schijf met het besturingssysteem. Staan daar ook andere data op zoals persoonlijke bestanden e.d. dan worden die natuurlijk ook gekopieerd.

O ja , 4 dagen geleden automatische updates uitgeschakeld en geen problemen maar dit uitgeschakeld laten lijkt mij niet verstandig .
Dat is toch wel heel vreemd. Ik heb wel gelezen dat een functietoets of combinatie-toets zaken kan activeren op dit gebied. Helaas heb ik geen inzicht hoe die 'fabrieksinstelling' werkt. Die KB- (updaten)ummers kun je opschrijven en dan zoeken of er problemen mee zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan