Wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

aveldman

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Berichten
157
Hoe kan ik een Fritz wlan repeater 300E,werkend maken met een Experia box V8.
 
Allereerst zou ik de handleiding lezen. Vertel dan, waar je struikelt
 
Ik ben het met Lutz eens dat je je vraag (veel) te makkelijk over de schutting werpt richting het forum. Dus inderdaad eerst de handleiding volgen en dan evt. aangeven waar het fout loopt.

In essentie is het inrichten van een repeater als volgt (afhankelijk van model):
Je logt in op de configuratie'website' van de repeater, je geeft dan aan welk wifi netwerk er gerepeat moet worden (dus wifi netwerknaam/SSID, bijbehorende sleutel etc.) en dan aangeven hoe het repeater netwerk moet (gaan) heten, welke beveiliging daar dan bijhoort (incl. een bedachte sleutel) etc.
Soms kan de verbinding vanuit de repeater met het te repeaten netwerk via Wi-Fi Protected Setup (WPS) geregeld worden, dus zonder dat je zelf deze gegevens moet gaan invullen in de repeater, dus de WPS knop op de Experiabox kort indrukken en daarna de WPS knop op de Fritzbox (of WPS activeren/starten vanuit de configuratie'website' van de repeater, wat de handleiding van de repeater daar maar over zegt).

Uiteraard moeten de twee wifi apparaten elkaar kunnen 'zien' om succesvol te kunnen repeaten, dus moet de Fritzbox in het wifi bereik van de Experiabox worden neergezet voor het inrichten ervan én als uiteindelijke permanente locatie.

Alvast een tip: Als de handleiding je de keuze geeft om de Fritzbox DHCP server te laten zijn of de wifi router waarvan het signaal wordt gerepeat (=Experiabox), kies er dan voor de Experiabox DHCP server te laten zijn, dus niet de FritzBox. Op die manier kunnen apparaten met elkaar communiceren die aan de Fritzbox en aan de Experiabox zijn 'aangesloten', handig voor het onderling uitwisselen van bestanden, printen over het netwerk, toegang tot media etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan