Samsung M2026 (M2020 series) print niet als netwerkprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

HIITSME

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
8
Ik heb genoemde printer eerst via USB geïnstalleerd en er daarna (tevens) een wifi netwerkprinter van gemaakt. Deze netwerkprinter heb ik een vast IP adres gegeven. E.e.a lijkt naar behoren te functioneren: als ik het IP in de browser ingeef, kom ik keurig op SyncThru, de instellingenpagina van de Samsung printer.

Wanneer ik print naar deze netwerkprinter, dan merk ik dat de printopdracht vrij langzaam (wegens wifi (?))wordt verwerkt, maar er gebeurt wel wat: de printer rommelt wat en het WPS lampje gaat branden. Het IP in het overzicht in de wachtrij is ook correct.

Op enig moment verdwijnt de printopdracht uit de opdrachtlijst, wat normaal is, wanneer de printopdracht is afgewerkt.
Hoe dan ook: er wordt niets geprint...

De eerste keer dat dit gebeurde, dacht ik dat het kwam omdat "print as image" stond aangevinkt, maar ook na uitvinken en opnieuw afdrukken, wordt er niets geprint. De opdrachten lijken ergens in het luchtledige te eindigen.

De printer is ook nog als lokale printer geconfigureerd: die functie werkt als een tierelier...

Ik heb ook een Epson all-in-one inktjet/scanner/... aangeschaft. Wel gemerkt dat een printer als netwerkprinter instellen niet zo heel rechttoe-rechtaan is, maar daarbij is het uiteindelijk wel gelukt om e.e.a. zowel met als zonder draadje te laten werken.

O ja: Win7 Home Premium SP1, 32 bit, voor wat dat waard is... Enneh, er zit ook papier in de printer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan