Geen signaal via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sameer

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Berichten
29
Hoi

Tot gisteren werkte mijn pc zonder problemen. Ik heb vandaag mijn bureau verplaats en wou daarna verder werken maar het scherm kreeg geen signaal. PC is niet gevallen ofzo. Dacht in eerst instantie dat er iets aan het kabel zou kunnen schelen. Dus andere kabel (van een werkende pc, die aan het draaien was) geprobeerd, geen verbetering. Andere scherm, ook geen stap verder. Pc boot wel goed. Klein controle uitgevoerd me CAP LOCK. Het lichtje op het toetsenbord lichtte op...

Waar zou het aan kunnen liggen? Het gaat over win 10, LED scherm van asus. Als er bijkomende info nodig is, vraag het maar. Bedankt.

Hoop dat het snel opgelost geraakt!!!!
 
HDMI-aansluiting op moederbord of externe videokaart...?
Boot in veilige modus geprobeerd door te starten van een installatie-medium..?
 
Hey
Aansluiting is via een videokaart. Boot in veilige modus nog niet geprobeerd (geen boot-cd beschikbaar).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sommige processors hebben een geïntegreerde GPU, als je zo'n processor hebt heeft je moederbord ook een video-aansluiting.
Kijk eens of je op die aansluiting wel beeld hebt..?
Weet je zeker dat de monitor goed is, dat het niet de backlight is die het niet meer doet..?
Installatie-medium ( dvd of stick ) kun je hier downloaden...
 
Zo te zien, heb ik zo'n processor niet. Gezien ik geen andere video uitgang zie. Aan het scherm ligt het zeker niet.
Zal installatie stick maken en zo proberen op te starten. Maar hoe gaat dat in zijn werk. Gezien ik niets en echt niets te zien krijg.
 
Beste

Bedankt voor aangeboden hulp, maar op deze manier ben ik er niet geraakt. Het probleem is wel op een heel andere manier opgelost geraakt. Ik heb mij pc met een vga-kabel aangesloten en het werkt. Alleen als het in slaap modus gaat en terug wakker wordt, krijg ik (soms) de melding dat er geen signaal is. Geen verklaring voor?
Wat mij betreft, kan deze vraag afgesloten worden. Nog eens bedankt.
 
Er is een verschil tussen "slaap-modus" ( hybernation ) en de energie-modus waarbij de monitor na bepaalde tijd wordt uitgeschakeld.
Win 10 staat erom bekend dat het energiebeheer niet altijd even goed werkt.
Dat is soms te omzeilen door de slaap-modus uit te schakelen of een nieuw energie-beheer profiel aan te maken in Energiebeheer in het Configuratie-scherm.
Dat zou je nog eens kunnen proberen...
Topic sluiten kun je zelf door op het vraagteken te klikken rechtboven ten teken dat je vraag is opgelost. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan