32-bits stuurprogramma op een 64-bits systeem W7 Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Er wordt gevraagd om 32-bits stuurprogramma's in te voeren. 64-bits worden niet geaccepteerd. Er staat Driver file (*.inf) Wat is dan de basisselectie en waar staan die om een recovery cd te maken?
 
Derde zin is volstrekt onduidelijk gegeven de titel van je vraag.

Drivers hebben inderdaad een .inf bestand erbij, waarin wordt aangegeven welk apparaat wordt ondersteund, welke driver en/of service hiervoor geïnstalleerd moet worden etc. Het .inf bestand van een externe (=niet-Windows) driver verschijnt (na installatie) ook in de C:\Windows\Inf map, met als naam oemXX.inf (om bestandsnaamconflicten te voorkomen).

Verder: 32-bits drivers zijn niet te installeren in 64-bits Windows en andersom (behalve misschien in XP Mode, waarbij XP 32-bits wordt gesimuleerd/geëmuleerd). Wie/wat zegt dat er een 32-bits stuurprogramma moet worden geïnstalleerd en onder welke omstandigheid verschijnt die melding?

Verder: Als je nu een 64-bits driver mist van een of ander apparaat, vermeld dan de naam van het apparaat én wat er als Hardware ID is op te zoeken/kiezen in tabblad Details als je het apparaat dubbelklikt in Apparaatbeheer. Kopieer de Hardware ID naar het klembord, zodat je die (zonder typefouten) kunt plakken in je volgende posting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Derde zin is volstrekt onduidelijk gegeven de titel van je vraag.
Niet als je simpel denkt en niet weet hoe het precies in elkaar zit. Kijk, er wordt gevraagd naar 32-bits stuurprogramma's en dan zie je Toevoegen en Bladeren en dan denk ik, er zal wel ergens een map zijn met die stuurprogramma's. Of er dan interne- en externe stuurprogramma's zijn weet ik niet, jij schrijft dat en dan is dat zo. Norton Ghost 14.0 is ontwikkeld voor 32-bits maar werkt ook op de 64-bits met de oorspronkelijke SRD. Echter bij het maken van een aangepaste schijf kijkt die naar het huidige systeem dus 64-bits en maakt dan problemen. Het laatste wat jij schrijft is niet van toepassing.
Ik ben nu naar de oude XP-PC gegaan en heb daar een aangepaste schijf gemaakt en het lukte, al duurde het wel lang. Nu nog even testen op de W7-PC 64-bits maar ik denk dat dit wel lukt.

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg en het is mij nu een stuk duidelijker.
 
Als je een recovery cd noemt, dan ga ik ervan uit dat het een fabrieks recovery disk is, dus niet een Norton Ghost 14 recovery opstartschijf... Het was dus handig(er) geweest als je dat laatste erbij vermeld had.

Blijkbaar is het je bedoeling om een 32-bits driver toe te voegen in in die (te branden/maken) Norton Ghost 14 recovery opstartschijf. Dat lijkt mij dan vooral bedoeld voor het restoren op afwijkende hardware dan waar je de SRD op maakt(e) (de zgn. Restore AnyWhere optie in Norton Ghost).

Hopelijk begrijp je (nu) waar die eerste zin van mij vandaan kwam. Het is van belang/nut dat vragenstellers zich (kunnen) verplaatsen in het probleem, en (toevallig) weet ik dat je in andere vragen met Norton Ghost bezig bent, maar dat hoefde niet te slaan op deze vraag etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat de vraagstelling te kort door de bocht is. Ik had de term 'Een aangepaste herstelschijf (SRD) Symantec Recovery Disk (volgens Norton Ghost 14.0) maken' moeten gebruiken. Echter het is niet wat jij denkt om apart 32-bits drivers toe te voegen en/of afwijkende hardware. Met die 32-bits drivers komt het programma zelf (op de W7U-PC). De oude SRD werkt gewoon goed op beide systemen. Bij de oude PC begrijpt het programma zelf dat het gaat om een kopie van de oorspronkelijke schijf. Waarom kan ik ook niet uitleggen. Ik had daar ook niet eerder aan gedacht omdat de oude XP-PC dermate kuren vertoond dat ik die al afgeschreven had.

Door de aangepaste schijf op W7-64-bits te maken kwam dit naar voren en nogmaals simpel gedacht leg ik die vraag dan voor. Het kost allemaal al zoveel tijd als zaken niet gaan zoals het moet.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat mijn boodschap duidelijk is geweest.

Heb je nu nog verder hulp nodig, of is het je (ondertussen) gelukt met die driver? Anders even wat concretere vragen stellen over die driver.

Tijs.
 
Alles gelukt en getest. Bedankt.:thumb:
 
Tot je dienst, mooi dat het gelukt is. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan