VGA Driver wil niet installen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
197
Ik heb de GA-H57M-USB3 moederbord, als ik dan op deze site kom : http://www.gigabyte.co.nl/Motherboard/GA-H57M-USB3-rev-20#support-dl
en ik doe
-support
-2.0 rev
- win7 64 bits
- uit download lijst de driver voor VGA klik en wil installeren krijg ik melding: Deze computer voldoet niet aan de minimale eisen, terwijl ik mijn OS en rev. goed heb staan..
Haal hem liever van de fabrikant af i.p.v. een andere site maar deze werkt dus niet ?
 
Uhm... Mogen we aannemen dat je niet een videokaart hebt ingestoken, dus dat je puur de videokaartchip gebruikt die op het moederbord is geïntegreerd?

Ik kom op deze download-link uit wat betreft de VGA driver voor Windows 7 64-bit. Is dat dezelfde als die je al had geprobeerd?
Anders kijken of de Autodetectie-tool van Intel je een (courantere) driver voorstelt, omdat die op de Gigabyte site van 2010 is(!)

Aansluitend op RogerS: De download van de chipset-drivers kun je hier vinden, en anders zal bovengenoemde Autodetectie-tool van Intel je waarschijnlijk wel een voorstel doen voor een (courantere) versie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Die 2 dl had ik ook gevonden. Die update prog kan geen nieuwe updates vinden. Ik vond van sommigen of één driver ook nieuwere versie op een andere site, maar wil het liever van GB site zelf hebben maar dat is soms wel verouderd.
Ik heb videokaart erin hangen, maar hoe moet ik m dan zetten op onboard want als ik mijn monitor erop aansluit werkt het niet. En driver installeren lukt niet. Dus videokaart driver verwijderen of loskoppelen alleen en dan in bios aanzetten, maar dan is er toch geen driver.
Los daarvan ff tussen door :) Ik moet altijd na mijn pc opstarten stekker op monitor opnieuw insteken anders blijft het zwart en pc is wel al opgestart.
 
Het is allemaal heel simpel: Als je een VGA insteekkaart erin hebt zitten, dan wordt de onboard automatisch door de BIOS uitgeschakeld, vandaar dat de driverinstallatie niets vond(!) Dat is ook de verklaring waarom er niets gebeurt op je scherm als je nu een kabel in die onboard stopt(!)

Oftewel: Je hele exercitie heeft geen enkel nut, omdat de onboard helemaal niet beschikbaar is in Windows vanwege de insteekkaart.

[Ik ben blij dat ik nog even geïnformeerd had, anders hadden jij, ik en anderen mogelijk een hoop tijd zinloos besteed.]

Niet vergeten je vraag als opgelost aangeven, ajb.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bij de huidige moederborden wordt de IGP vaak niet meer uitgeschakeld als je er een videokaart inzet, je dient vaak zelfs eerst in de bios de PEG aan te zetten met de monitor aan de onboard indien je een insteekkaart erin zet, overigens kun je bij de Intel borden de IGP samen met de PEG laten werken.

Lees verder niets over het installeren van de chipsetdrivers.

En alle drivers bij de makers van de moederborden komen bij de makers van de chips vandaan, dus de Intel drivers zijn prima en vaak recenter, wat op zich niet echt uitmaakt.
 
Ok.
Dus driver is niet nodig als ik onboard wil gewoon mijn huidige videokaart los koppelen en restart?
Heb monitor nu op GTX GPU dus waarom is dat scherm zwart en als ik stekker opnieuw insteek in zelfde poort niet meer.
 
Goed, laten we dan vaststellen dat als de onboard tegelijk met een insteekkaart actief kan zijn op het moederbord dat dat nu niet het geval is, en dus dat de vragensteller dat dan eerst zal moeten gaan regelen.
Hierna zal de onboard ook verschijnen in Windows, zodat er een driver voor geïnstalleerd kan gaan worden [van de Gigabyte site of rechtstreeks vanaf Intel].

@Knager: Kijk in de handleiding van het moederbord of dit allemaal wel kan en hoe dan (mogelijk de instructie van Lange Pier m.b.t. PEG aanzetten in de BIOS etc.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok.
Dus driver is niet nodig als ik onboard wil gewoon mijn huidige videokaart los koppelen en restart?
Heb monitor nu op GTX GPU dus waarom is dat scherm zwart en als ik stekker opnieuw insteek in zelfde poort niet meer.

Ook voor de onboard heb je een driver, niet nodig om de GPU te laten werken maar wel om alle opties te kunnen laten werken, snap alleen niet waarom je dat wilt met een GTX videokaart.

Melk merk voeding en wattage zit erin?
Je zou kunnen kijken of er een andere PCI-e voedingsstekker eraan hangt en die kunnen proberen, miss. dat er net te weinig voeding is.

En die stekker eruit en erin doen werkt ook als de PC pas is opgestart?
Of is de monitor alleen zwart als windows start?
 
Als ik de pc op- of herstart start de pc wel maar blijft het scherm zwart, als ik dan de Dvi-D er opnieuw achter de monitor insteek komt het scherm en word niet meer zwart.
OCZ 600 W voeding.
 
Video kaart reseaten om mee te beginnen.

De monitor doet dat niet aan de on-board DVD-d?

In de bios staan beide op enabled? dus IGP en PEG?
 
Ik kan kiezen uit PCI,PEG en PEG2 maar de onboard vga,D-Sub port en DVI-D werken allebei niet, ook niet als ik videokaart drivers uninstall en card eruit omdat ik hem nog op PCI had staan want blijkbaar schakelt ie zelf niet over als er geen GPU inzit.
De stekker van de monitor is de DVI-D daar was ik niet duidelijk in, die moet ik dus standaard opnieuw erin drukken.
 
De onboard en de insteekkaart werken ook zonder specifieke drivers, de chipsetdrivers zijn wel nodig.

Zie in het manual dat je de onboard uit moet schakelen als je een insteekkaart gebruikt, dat de PEG of PCI dan op enabled staat maakt niet uit maar de bedoeling is de PEG te gebruiken.

Dit mobo kan dus niet de IGP en de PEG samen gebruiken.
 
Eens in de week o.i.d. moet ik ook de muis stekker opnieuw insteken nadat pc is opgestart, kan het dan niet liggen aan mobo.
 
Hardwaremonitor is denk pc health status bij mij, kan je aangeven wat ik daar moet instellen ?
F9 is de BIOS Versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan