Deze PC - Stations

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Beste Allen,

telkens ik een DVD of CD in mijn pc stop, dan is de titel te zien in "Deze Pc" venster... wat normaal is.
Maar als ik die CD of DVD verwijder en er een andere in stop, dan blijft in "deze PC" venster de titel van voorgaande CD/DVD zichtbaar.

Als ik daar dan op klik wil hij die CD/DVD afspelen wat natuurlijk niet lukt want er zit een andere in (Vb Lege DVD)

Hoe kan ik ditprobleem behandelen?
 
Kan het zijn dat de functietoets F5 'vernieuwen' is?
 
Ik ben nog aan het zoeken of ik iets kan vinden, maar alvast een zoekterm voor Google als je zelf wilt zoeken:
auto insert notification
oftewel: Dat Windows automatisch wordt genotificeerd over het veranderen van de ingebrachte cd/dvd, dat nu bij jou niet (meer) lijkt te werken.

Wellicht combineren met de Windows versie en/of het woord repair etc., dus mogelijk zou het volgende wat kunnen opleveren:
repair auto insert notification in Windows 10

Tijs.
 
geen resultaten als ik autoplay aanzet, verschillende mogelijkheden aangeduid om de verschillendestations af te spelen... niets helpt :-(
 
Ik heb ondertussen nog wat verder gekeken, en mogelijk helpen ingrepen in de registry:
Zie dit wikipedia artikel

Zou erop neer komen dat je de volgende registerwaarden moet checken/instellen in regedit.exe:
In de registersleutel HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
zet de REG_DWORD registerwaarde AutoRun op 1 (of maak 'm aan en zet 'm dan op 1).
Herstart daarna de computer en kijk of er verbetering te zien is.

NB: Ik ga ervan uit dat je een gewone PC hebt, dus niet een (afgedankte) zakelijke PC met allerlei (groepsbeleids-)ingrepen vanuit het bedrijf waar hij vandaan kwam.
NB2: Ik ga er ook vanuit dat je niet bent gaan knoeien met zgn. "tweak programma's" (zoals Tune Up Utilities etc.)

Tijs.
 
Beste Tijs,

ik heb idd een gewone Pc waar ik nog nooit een tweak programma op gedraaid heb.

Ik krijg bij regedit volgende...

regedit.png

Moet die waarde 0x0000001 veranderen in 1?
 
M.b.t. schermafdruk: Lijkt erop dat het inderdaad goed staat (staat nu al op 1...) Je hoeft dus niets aan te passen. (0x0000001 = hexadecimaal 1, dus decimaal ook gelijk aan 1).
Kijk eens in de registerwaarde er onder (niets wijzigen daar! alleen kijken) of jouw type CD-rom speler daar bij staat. Staat die erbij, dan heeft Microsoft bepaald/getest dat dat merk/type CD/DVD speler niet geschikt is voor AutoRun en dus AutoRun ervoor uitgeschakeld via die Multi_SZ registerwaarde.

AutoRun is (indien, bijv., een autorun.inf bestand in de hoofdmap staat) het automatisch starten van een aanroep die in dat autorun.inf bestand is genoemd. [Is nu standaard door Microsoft onmogelijk gemaakt in Windows vanwege kans op virussen.]
AutoPlay is wat er met de ingebrachte medium (CD-rom, memory-stick etc.) moet gebeuren (afspelen, verkenner openen, bestanden overzetten, niets doen etc.) Hierbij wordt doorgaans aan de gebruiker gevraagd wat er mee moet gebeuren, met de standaard actie alvast aangegeven. Wat de standaard actie is kun je zelf wijzigen, zodat het dialoogvenster een volgende keer een andere standaardactie voor je selecteert.

Ze horen wel bij elkaar, in de zin dat AutoPlay volgt op de verwerking van AutoRun en dat de huidige Windows versies het automatisch starten vanaf memory-stick onmogelijk hebben gemaakt (zie hier boven en dit Microsoft artikel

Zo een paar links daaromtrent:
Link1
Link2
Link3

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Helaas heb ik het niet kunnen vinden. Zodra ik op Eject druk of de knop van de cd-rom verdwijnen de oude gegevens en bij het plaatsen komen de nieuwe gegevens. Registerwaarde is hetzelfde. Automatisch afspelen is niet aangevinkt.

Probeer eens WIN+E als je een andere cd er in stopt, mogelijk dat het scherm dan vernieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan