Werkgeheugen loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
145
Klein probleempje , sinds ongeveer een maand loopt gestaag mijn werkgeheugen vol .
Ik heb 6GB in mijn laptop zitten en als ik de laptop een dag gebruik loopt het geheugen gebruik van een kleine 20 % vol naar 92 % en kan ik weinig doen de laptop is dan zooooo traag dat ik soms genoodzaakt ben om een harde reset uit te voeren (uitzetten met de aan/uit knop ) de laptop vind dit niet fijn maar ik zou geen andere manier weten om dit anders te doen .

Ik heb verschillende scanners voor maleware antispyware en virussen e.d. al laten scannen ( na opruiming van diverse fouten geen verbetering) CCcleaner Hitmanpro super antispy zelfs via de site van Agics alle systeembestanden nagelopen en ook via hun site diverse scan gedaan , ook via Winthruster en Winsweeper niets kunnen vinden.

Gekeken bij de bronbestanden via systeembeheer wat er draait en word verbruikt, wat mij opvalt is de diversiteit van svhost zoveel verschillende vormen draaien hier op mijn lapto dat ik mij wel eens afvraag is dit nodig ??

Kopie PID Beschrijving
Status Threads Processor Gemiddeld CPU-verbruik
svchost.exe (apphost) 2772 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 8 0 0.00
svchost.exe (appmodel) 2404 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 9 0 0.00
svchost.exe (DcomLaunch) 940 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 24 2 1.64
svchost.exe (iissvcs) 3112 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 16 0 0.00
svchost.exe (imgsvc) 2504 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 10 2 2.33
svchost.exe (LocalService) 1396 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 39 0 0.00
svchost.exe (LocalServiceAndNoImpersonation)2412 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 30 0 0.00
svchost.exe (LocalServiceNetworkRestricted) 1184 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 41 7 8.89
svchost.exe (LocalServiceNetworkRestricted) 1824 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 19 0 0.00
svchost.exe (LocalServiceNoNetwork) 1136 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 26 0 0.10
svchost.exe (LocalSystemNetworkRestricted) 600 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 33 22 20.46
svchost.exe (LocalSystemNetworkRestricted) 2024 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 10 0 0.00
svchost.exe (netsvcs) 716 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 40 1 1.05
svchost.exe (NetworkService) 1572 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 20 0 0.01
svchost.exe (RPCSS) 1012 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 12 0 0.00
svchost.exe (UnistackSvcGroup) 5284 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 11 0 0.00
svchost.exe (utcsvc) 2780 Hostproces voor Windows-services Geactiveerd 13 0 0.00

Ik heb ook software verwijderd die ik recent had geinstalleerd , maar dit hielp ook niet.
Via google gezocht daar kwam ik een tip tegen ( Win10_DsmSvc_Service_Startup.cmd) dit hielp in eerste instantie wel maar lijkt wel te zijn uitgewerkt ...

Ik weet het even niet meer dus gooi ik maar even op de rol ...

Wie heeft er een oplossing ( behalve die van het terugzetten naar fabrieksinstellingen ...... )

Ron
 
Hier een artikel over de materie. Maar echt een oplossing...? Deze is ook interessant. Blijkt dat 'automatische updates' via services werken die nogal wat gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon weer met een schone lei beginnen.
Is minder tijdrovend dan de oplossing zoeken.
Belangrijke bestanden e.d. backuppen.
Windows en alleen je veel gebruikte applicaties installeren.
Je laptop lijkt weer nieuw en snel.
Sytse
 
Nadat ik een hoop software heb verwijderd na een bepaalde datum lijkt het wel of mijn systeem weer stabiel is ......
Dit was de voorlaatste stap eer ik een complete opschoning zou doen en het lijkt erop dat deze geslaagd is ......
Ik hou jullie nog ff op de hoogte ...
 
Zo weer 2 weken verder en mijn systeem is stabiel heb geen last meer gehad van vollopen van mijn geheugen
Bij deze is mijn probleem dus opgelost
 
Mooi, bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier ermee weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan