Sleuf/deurtje (?) ,blijft niet meer dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
557
Sleuf/deurtje (?) castettedeck ,blijft niet meer dicht.

Probeerde JVC 1983 casettedeck (Te lui opzoeken typenummer) aan de gang te krijgen, maar deurtje blijft na nacht op zijn kant staan en met contact spray er in gespoten niet meer dicht (niks mee te maken op zich misschien). Werkt normaal automatisch (dus knop drukken en gaat vanzelf dicht). misschien ook wat hardhandig hem met hand dicht gedrukt. Vraag eigenlijk, of die dus vastklikt in een plasicje of iets, en dat dat dan misschien gebroken is, of is wat met mechanisme mis, of iets anders misschien?
 
Laatst bewerkt:
Het is allemaal misschien. Misschien bestaat de kans dat het nog goed komt. Wel heel onwaarschijnlijk. Vaak zijn dat soort dingen priegelwerk en niet te repareren als je niet het gehele onderdeel kunt vervangen. Vaak plastic dat op is en scheurt e.d. Hardhandig dichtdrukken mag natuurlijk niet, maar dan kun je ook niet klagen als zaken defect raken. Defect raken kan altijd. Op afstand beoordelen is lastig. Dan moet je gaan demonteren en als het plastic is, kun je soms nog lijmen met superlijm.
 
Hallo

Defekte/gescheurde tandwielen ??? mochten deze in ertalon zijn , is dit een mogelijkheid .

Defekt motortje of pompje ....

Vettig geworden slipkoppeling door te enthousiast om te gaan met die kontaktspray....

Allemaal mogelijkheden die je zou kunnen controleren.

Korrekt merk/typenr/ouderom vermelden , zodat je echt specifiek voor u nuttige antwoorden krijgt , kan natuurlijk ook.

Duidelijke foto kan ook nuttig zijn

Vraag me wel af wat kontaktspray kan doen bij deurmechaniek.

Met heel veel verbeelding , en in sommige toepassingen , kan er een beetje sillicone vet nodig zijn.

Peter
 
Bij een optisch station gaan de tanden van de tandwieltjes wel eens naar de verkeerde positie. Het Kan dan nog maar weinig bewegen. Wat handigheid aan de dag leggen, opnieuw maar dan in tegenovergestelde richting gecontroleerd forceren of ermee naar een Repair Café gaan. In DVD spelers ("sleuf") zitten trouwens meestal de zelfde drives als in de computer. Wanneer je ze open maakt dan zie je meer.
 
Hallo

Ik ging er van uit dat het hier om een duurder model cassettedeck ging.

Blijkbaar gaat het hier slechts om een c.d. /d.v.d. lezer.


Open/close detektie schakelaar vervuild door stof. (kontakt dender) , (niet toegangkelijk zonder demontage toestel)

Aandrijfriem die de leesmechaniek omhoog/omlaag doet gaan versleten/uitgerokken. (mits enige handigheid te vervangen zonder toestel te openen)

Peter
 
Wat is het merk en typenummer van de speler?
Dan kan er wat meer gezegd worden.
Contactspray of welke spray dan ook moet voorzichtig gebruikt worden om dat er wat op de lens kan komen. Als die bevuild is doet hij het toch minder.
 
Heb post aangepast, ging om een cassette deck. Heb ook, komt in zin, na doordraaien na te veel olie, paar drupjes water door cassette wiel aandrijvertjes (a.b.w.i.b.), laten proberen te gaan om wat stroever te laten lopen, niet heel erg handig lijkt me nu. Ga er maar vanuit dat ik 'm gewoon dom gemold heb. Bedankt voor de gewijde aandacht. Sluit ik 'm nu verder maar af.
 
Laatst bewerkt:
Tja... goed observeren en met Google het typenummer zoeken wil wel eens wat ophelderen. Even optillen en rammelen kan een veertje of een afgebroken stukje plastic verraden. Hopelijk kan je je nog redden met iets tegen het deurtje aan te zetten want meestal gaat de aandrijving het eerste stuk. Succes
 
Wattenstaafjes gedrenkt in spiritus maken veel slippende delen weer in orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan