Audio via USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb een QMedia platenspeler met een USB output. On der Windows 10 zie ik op dit moment geen kans om geluid vanaf deze speler op de Luidsprekers te krijgen. Ik weet dat het moet werken want dat heeft het in ieder geval onder widows 7 gedaan. Hoe kan ik deze verbinding weer leggen.
Als opname apparaten zie ik op dit moment:
Microfoon 2 AK5371 Standaardapparaat Op het bijbehorende balkje is af en toe 1 streepje tezien
Microfoon Realtek High Definition Audio Gereed
Microfoonstekker Realtek High Definition Audio Niet aangesloten
Lijningang Realtek High Definition Audio Niet aangesloten
Stereo-mix Realtek High Definition Audio Standaardcommunicatie apparaat.

In principe wil ink via Mp3my;p3 de muziek converteren naar mp3
 
Hallo, Download dan de software bij Q-Media en gebruik de compatibiliteit modus voor zowel installatie als het programma wanneer deze er nog niet is voor Windows 10.

Misschien werkt algemenere software ook met die draaitafel zoals deze van EZ Vinyl/Tape converter software (link in de beschrijving): https://www.noterepeat.com/products...-the-speakers-on-your-windows-or-mac-computer

Het geluid opnemen zou ik niet doen, de kans op een glitch is dan groot. Als de software jou de plaat laat converteren, waarom zou je dan bij de computer weg moeten gaan en hopen dat het proces niet wordt gestoord of onderbroken?
 
Ik heb bij mijn spullen van de platenspeler gezocht en daar uiteindelijk via internet de handleiding gevonden. QMedia maakt gebruik van Audicity en dit hield in dat zowel daarin als in Mp3myMp3 het input device gezet moest worden op 2-AK... die door Windows herkent wordt als microfoon en dan komt het geluid binnen op de USB aansluiting. Kennelijk heeft QMedia geen eigen drivers
 
Het toestel is dan door Windows herkend en bij de mixer (het speaker icoontje) en Opname apparaten komen te staan. Inderdaad kan je bij MP3MYMP3 de bron selecteren, dus dat hoeft niet al de geluiden die de computer maakt te zijn, waar ik het dan wel eens voor gebruik. Fijn dat het werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan