Map verwijderen maar "geen administratieve rechten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Beste mensen,

Ik wilde vanochtend thuis een oude (Acronis) pc-backup van mijn pc verwijderen, maar ik kreeg dat niet voor elkaar omdat ik daar klaarblijkelijk niet de "administratieve" rechten toe heb. Dat verbaast mij dan weer wel, omdat het hier gaat om mijn eigen pc (waar ik als enige achter zit), en waarop ik zelf de nodige software heb geïnstalleerd. Mijn computer ziet mij dus (vooralsnog?) kennelijk niet als de "administrator" die daartoe dan wel bevoegd zou zijn.

Ik heb de oude backup uiteindelijk wél van mijn pc kunnen gooien, maar moest daartoe eerst Acronis de-installeren en de computer herstarten. Vervolgens was er dus geen programma meer dat de Acronis-bestanden als zodanig herkende en dus kon ik de map zondermeer verwijderen. Toegegeven, een vrij omslachtige en minstens zo drastische oplossing. Kunnen jullie mij aangeven hoe ik ervoor kan zorgen mijn pc mij ook als "administrator" ziet, zodat ik zonder "rechten"-problemen voortaan, aanpassingen op mijn pc kan uitvoeren?

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Rob.;)
 
Laatst bewerkt:
Dus jij maakt een back-up met Acronis (ook al is die nu oud) en wilt die dan verwijderen met Acronis (wat de normale weg is) en dan krijg je die melding? Kan het nog gekker? Ik vraag me dan af welke problemen je verder met beheerrechten tegenkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan