Gesplitst formulier niet maximum size

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
199
Hoi allen,

Ik heb een gesplitstformulier gemaakt. Zie afbeelding Naamloos.png.
Ik zou het formaat van dit formulier graag hetzelfde hebben als mijn andere formulieren (22 cm).

Wanneer ik het formulier nu open wordt het formulier automaatisch gemaximaliseerd en krijg ik het met geen mogelijkheid verkleind. Naamloos1.png

Ik heb op internet al gezocht en kwam op .MoveSize. Dit werkt echter niet, het formulier blijft gemaximaliseerd.

Weet iemand hoe ik het formulier kleiner kan krijgen?
 
Ik zou Popup op Ja zetten, dan kun je de afmetingen zelf bepalen. Movesize is m.i. de verkeerde optie; ik denk dat je InsideWidth moet hebben.
 
Hoi Octafish,

Pop-up werkt niet. Daar stond hij eerst op en dan werkt het perfect. Zo gauw je er een gesplitst formulier van maakt veranderd de breedte vast naar 28 cm en krijg ik dat niet meer veranderd.
 
Pop-up werkt niet. Daar stond hij eerst op en dan werkt het perfect.

Je hebt jezelf tegenspreken, en jezelf tegenspreken, maar dit is een hele goeie :). Hoe moet ik dat zien in relatie tot
Ik zou het formaat van dit formulier graag hetzelfde hebben als mijn andere formulieren (22 cm).
Zijn dat dan allemaal gesplitste formulieren?
 
Het lijkt wel vrijdag ;)

Ik heb enkelvoudige formulieren en gesplitste formulieren.
De enkelvoudige formulieren zijn Pop-Up waardoor ik ze een ander formaat kan geven en midden op het scherm kan zetten.

De gesplitste formulieren waren voorheen enkelvoudige formulieren met Pop Up maar door het toevoegen van gegevens (zie bovenstaande afbeeldingen) heeft de functie Pop Up geen nut meer. Wat ik ook doe het formulier wordt gemaximaliseerd en kan niet kleiner worden gemaakt
 
Waarom vasthouden aan dat (in mijn ogen toch al waardeloze) gesplitste formulier? Als je zo nodig een vorm van 'gesplitst' formulier wilt, zet dan een keuzelijst onderin het scherm waarin je de volledige tabelrecordset laat zien en met een klikactie op de lijst het record selecteert. Dan kun je a) werken met een veel mooier formulier (en wie wil dat nou niet :) ) en b) heb je een normaal, dus volldig naar de hand te zetten, enkelvoudig formulier. Trap niet in elke 'verbetering' die Microsof in Access neerflikkert :D.
 
Ik heb het idee dat ik met listboxen niet hetzelfde resultaat krijg als in de afbeeldingen van mijn eerste post, kan dit kloppen?

Heb graag een overzicht van alle medewerkers met daarbij bepaalde gegevens.
 
Misschien helpt dit?
Ga naar:
Bestand -> Opties -> Huidige database -> Opties voor documentvensters, daar Overlappende vensters kiezen.
 
Ik heb het idee dat ik met listboxen niet hetzelfde resultaat krijg als in de afbeeldingen van mijn eerste post, kan dit kloppen?
Nee, dat klopt niet. Of eigenlijk moet ik zeggen: ja,dat klopt, want het ziet er vele malen beter uit en werkt net zo goed of beter :)
 
Hoe krijg ik dan (op een nog nettere manier dan ik had) alle gegevens die in een tabel staan in een listbox?
Zo ver ik weet laat een listbox telkens maar 1 regel zien
 
Nee, dat zie je dus helemaal verkeerd. Een Combobox (Keuzelijst met Invoervak) laat inderdaad maar één optie zien, maar een keuzelijst kun je net zo groot, hoog en breeed maken als je zelf wilt. En hoe hoger, hoe meer records je ziet. In beginsel zie je in die keuzelijst dus net zoveel records als in je gesplitste formulier.
 
Hoi allen,

Het is gelukt met DoCmd.MoveSize

Misschien niet de mooiste oplossing maar het werkt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan