Windows 10 creator upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Berichten
505
Na het upgraden naar de Windows 10 Creators upgrade zijn er twee mappen op C: worden geplaatst te weten, Windows.old en Windows10Upgrade map. Kan ik deze verwijderen via 》Schijfopruiming 》Bestanden opschonen? Ook is het progje Windows 10-upgradeassitent worden geinstalleerd met snelkoppeling op de desktop, neem aan dat deze kan worden verwijdert via sofware. Graag even advies in deze paar vragen waarvoor dank. Wil wel even vermelden dat na de Upgrade van gisteren we vandaag weer een nieuwe versie hebben ontvangen, ook deze installatie is goed verlopen maar blijft opletten met je privacy instellingen deze worden weer bijgesteld.
 
Als je er zeker van bent dat je deze mappen niet meer nodig hebt dan wel ja.
Ze zijn benodigd wanneer je van de Creators update via systeemherstel terug wilt naar de vorige versie.
Ik zou ze heel even laten staan, tot je zeker bent dat alles stabiel is of je moet dringend schijfruimte tekort komen.
Dat laatste is natuurlijk aan jouzelf om te oordelen.

Dat stukje over die upgrade assistent weet ik zo niet. Heb de laatste update zelf nog niet geinstalleerd maar het klinkt mij niet als nodig, dus verwijderen staat vrij.
Herinstallatie is altijd mogelijk en zal misschien bij een volgende upgrade, indien niet aanwezig, wel weer geherinstalleerd worden .
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je berichtje, wat betreft het teruggaan naar de vorige versie lijkt mijn inziens geen optie daar deze Upgrade toch weer word aangeboden of je wil of niet dat hoort nu eenmaal bij Windows 10. Ik laat deze mappen nog enkele dagen staan zoals je aangeeft en zal dan zoals beschreven deze mappen inclusief de upgradeassitent verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan