• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sum + vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickv89

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Berichten
8
Hi allemaal,

deze keer een simpele? vraag.

Ik heb 2 kolommen die beginnen, K4 en L4. K is simpel van 1-100 en L bevat random getallen. Ik wil getallen in L optellen over een bepaalde range in K. Ik weet de verschillende lower en upper limits from K. Dus bijvoorbeeld 5-10, die vul ik in bij K2 en K3. Deze waardes bevinden zich dan ook in K9:K16 en ik zou dan willen krijgen SUM(L9:L16). Ik kan alleen niet de juist formule vinden. Ik probeer nu =SUM(VLOOKUP(K2;K4:L105;2;FALSE):VLOOKUP(K3;K4:K105;2;FALSE)). Alleen die reeks vind ie niet. Los wel, maar ik kom er niet uit.

Groet,

Rick
 
Je zoekt bij je tweede Vlookup in 1 kolom (K4:K105). klopt dit?
 
Sorry nee dat was een tik fout. Ik zou in dezelfde range.

Voorbeeld komt eraan
 
Bekijk bijlage counts.xlsx

Het excel bestand. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Het gaat om de twee formules onder: my model. Die zouden het zelfde resultaat moeten geven als de getallen links
 
Probeer het zo eens
Code:
=SOM(VERSCHUIVING($B$6;VERGELIJKEN($E2;$A$7:$A$61;0);;VERGELIJKEN($F2;$A$7:$A$61;0)-VERGELIJKEN($E2;$A$7:$A$61;0)+1))
 

Bijlagen

  • counts.xlsb
    19,3 KB · Weergaven: 31
met sumifs:

Code:
=SUMIFS(B7:B61;A7:A61;">="&E2;A7:A61;"<="&F2)
 
Bedankt

Bedankt allemaal.

De sumifs werkt nu perfect. Bleek dat ik een fout maakte bij het refereren naar een cel en gebruik van "" en &.

Super!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan