Micro SD kaartje niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Een micro SD kaartje van mijn Action Cam is niet meer leesbaar. heb het al opnieuw geformatteerd maar dat hielp niet. Wat kan ik nog ondernemen? Of welke keuze moet ik bij her formatteren maken?
 
Vermoed dat het een enkeltje kliko wordt, hoe triest ook..
Heb dit fenomeen zelf ook al meermaals bij de hand gehad, in 99% van de gevallen in het kaartje overleden..
 
Weet niets van dergelijke kaarten. Deze gevonden en die heeft het over een low-level formatteren en daarna gewoon formatteren. Beoordeel het even zelf.
 
Senso, ik denk dat mijn probleem alders ligt. Action Cam zegt dat ik een kaart moet insteken, dus herkent ze niet.
Maar als ik nu wil formatteren, via Windows verkenner of via SD formatter, krijg ik steeds het bericht dat de schijf alleen-lezen is. Dat was daarstraks niet het geval. Het lipje van de adapter is naar boven geschoven, weg van "lock".
 
The SD card was:
- read-only with the SD card switch locked (duh!)
- read-only with the SD card switch unlocked
- unrecognised by my Mac with the SD card switch half-way
- read/write (TADA!) with the SD card switch nudged a micrometer towards the unlocked position

So I guess some SD card reading hardware is just dodgy and you gotta try different positions of the card's locked/unlocked switch if it's telling you it's read-only!

of deze:

Fix the FAT
- connect device to your PC (USB connection) and make sure its set so that you can copy files to/from your computer (on my device in the notification panel theres an option to do this under USB connected)
- on your pc, open windows explorer (or click on start->computer), then right click on the mapped drive to your sd card you may have to wait a minute or two for the mapping to take effect
- select Properties
- select Tools
- select Check now (for error checking) to automatically fix file system errors (no need to deal with bad sectors at this time)
- when completed (takes a minute or so), the FAT will be in working order once again. No files are deleted during the process, so no need to worry about that.
- safely disconnect the device from your pc, at which point the sd card will now be mounted read-write and youre good to go

Dit is volgens mij de normale 'schijfcontrole' onder RMK > Eigenschappen > Extra etc.
 
Laatst bewerkt:
Verwijder de partitie en maak een nieuwe NTFS of FAT32 aan, afhankelijk wat die cam aankan, wil dat?

Zo niet, kijk eens met TestDisk wat die aangeeft.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Over een low-format, dat kon alleen op een mfm schijf lang geleden, de huidige low-level tools zijn geen low-level tools maar nullen schrijvers.
Alle huidige harde data dragers worden in de fabriek 1 x met een low-level format behandeld, daarna is het niet meer mogelijk.

Ander kaartje regelen en die proberen kan ook.
 
Denk dat ik het maar ga opgeven, want "de schijf moet worden geformatteerd voor ze gebruikt kan worden" En daarna: "Kan formatteren niet voltooien"
 
Ik heb deze nog gevonden. Overigens lees ik op internet 'tig' verhalen over deze materie en de bijbehorende errors. Je zou haast denken dat het rommel is wat je koopt.
 
Ik heb deze nog gevonden. Overigens lees ik op internet 'tig' verhalen over deze materie en de bijbehorende errors. Je zou haast denken dat het rommel is wat je koopt.

Daarmee kan ik ook niet formatteren, had het al geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan