• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kruisjerooster overnemen in overzichtelijke lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skwlkr

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
35
Goedendag,

Ik heb weer een vraag, mijn afdeling maakt gebruik van een (onoverzichtelijk) kruisjesrooster.
In dit rooster wil ik graag ergens in 1 oogopslag zien wie er wanneer dienst heeft.

er moet dus een verwijzing komen in de cellen BG en BH naar een "BD" of "AW" dienst, waarna de naam die er bij deze datum ingepland staat in de lijst komt te staan.
Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!

In de bijlage een voorbeeldje.Bekijk bijlage BD AW Lijst test.xlsx
 
86 keer gezien, maar niemand die mij kan helpen?

is m'n vraag niet helder genoeg gesteld? Als ik duidelijker moet zijn, dan hoor ik het graag.
 
Probeer je eens te verplaasen in iemand die het document nooit gezien heeft, en dan jou vragen/gebrek aan uitleg leest.
Wat je zelf terecht suggereert is inderdaad het geval.
Je vraag is niet duidelijk.

Maar goed, bij deze een poging; Bekijk bijlage BD AW Lijst test Gijs.xlsx
ik heb alle "diensten" op AW en BD gezet. (er waren blijkbaar meer varianten, maar waarom is niet duidelijk)
Het overzicht wat je wilde creëren was verticaal opgesteld, terwijl het rooster horizontaal is opgebouwd. Lijkt mij niet handig.
Ik heb nu boven de dagen in het rooster zelf (schuin) een extra rij toegevoegd met een formule wat je, volgens mijn interpretatie, zou willen hebben.
 
Dag Gijsbert,
Bedankt voor je reactie en zeer creatieve poging.
Ik heb alle namen van medewerkers uit het bestand gehaald, beter had ik ook alle (daardoor) nutteloze cellen kunnen weghalen.

Hoe dan ook mijn excuses dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Daardoor waardeer ik het des te meer dat je toch reageert.

Hoewel je oplossing natuurlijk wel werkt, was dit niet helemaal waar ik naar op zoek ben.
Met je hulp heb ik wel kunnen maken hoe dat ik het graag wil hebben; een lijst op datum met daarachter wie welke dienst heeft.

Bekijk bijlage BD AW Lijst test.xlsx

Bedankt voor je hulp, een volgende keer zal ik zorgvuldiger mijn vraag formuleren.
 
Fijn dat je er toch mee geholpen bent.
Het nadeel van deze methode is alleen dat je elke formule handmatig moet aanpassen, naar het bereik waarin de criteria gezocht dient te worden.
In het volgende bestand kijkt de formule echt naar de datum zelf: Bekijk bijlage BD AW Lijst test Gijs2.xlsx
Nu kun je de formule naar beneden doortrekken... :thumb:
 
Dat klopt helemaal, ik was al blij dat het werkte ;)

Maar deze oplossing is helemaal top! Bedankt voor je hulp, hier kan ik mee vooruit :thumb:
 
Ik had 'm op opgelost gezet, maar krijg nu in de maand later dezelfde mensen tevoorschijn als in januari. Dit terwijl ik alle harde verwijzingen naar een maand later gezet heb. Weet jij wat ik fout doe?
 
Je doet hiermee niets fout, maar zo had ik de formule opgebouwd. kijkend naar enkel Januari.
Nu staan er slechts 2 maanden op, dit ga je wellicht uitbreiden.
Waarschijnlijk komen er ook meer mensen per maand bij.
Dit zijn allemaal redenen waarom ik op deze methode tegen ben.
Je krijgt dus meerdere bereiken waar de formule naar moet gaan kijken, zonder logica in de opbouw van je bestand zal dit onbegonnen werk worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan