• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuwe prijs bepalen naar aanleiding van puldown menu's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firefighter100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2017
Berichten
3
Hallo,

momenteel kom ik niet uit het volgende. Ik wil graag een prijs kunnen bepalen welke rekening met een aantal zaken.
In excel heb ik een aantal puldown menu's gemaakt. Aan deze uitkomst hangt een percentage. Nu is de bedoeling dat er een eindprijs uitkomt.
verkoopprijs (uitvoering) : X - verrekend met tellerstand - verrekend met aantal jaar onderhoud mogelijk - verkoopbaarheid = nieuwe verkoopprijs

Voorbeeld als bijlage.
 

Bijlagen

  • voorbeeld occasion.xlsx
    32,2 KB · Weergaven: 37
probeer deze eens
Code:
=INDEX(uitvoering!C2:C5;VERGELIJKEN(Blad1!A2&Blad1!B2;uitvoering!G2:G5;0))+INDEX(Tellerstand!B2:B5;VERGELIJKEN(Blad1!C2;Tellerstand!A2:A5;0))+INDEX(onderhoud!B2:B6;VERGELIJKEN(Blad1!D2;onderhoud!A2:A6;0))+INDEX(verkoopbaar!B2:B5;VERGELIJKEN(Blad1!E2;verkoopbaar!A2:A5;0))
 
Oeps vergeten te vermelden dat er op blad uitvoering een hulpkolom is bijgemaakt:eek:
 

Bijlagen

  • voorbeeld occasion(1).xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 37
Ik zat meer te denken aan de volgende matrixformule (zonder hulpkolom):
Code:
=INDEX(uitvoering!C2:C5;VERGELIJKEN(A2&B2;uitvoering!A2:A5&uitvoering!B2:B5;0))*(100+VERT.ZOEKEN(C2;Tellerstand!A2:B5;2;0)+VERT.ZOEKEN(D2;onderhoud!A2:B6;2;0)+VERT.ZOEKEN(E2;verkoopbaar!A2:B5;2;0))/100
 
Dit was ook mijn eerste formule maar kreeg geen juist resultaat.
Het moest weer vlug gaan en had zelf niet door dat het een matrix formule was en daardoor vergeten om te bevestigen met ctrl+schift+enter.
Daarom nog vlug iets in elkaar gezet met die hulpkolom.
 
@plongske: je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.;)
Ik weet hoe het gaat en het overkomt mij ook met enige regelmaat dat door de snelheid/tijdgebrek zaken post die achteraf gezien beter kunnen.
Maar de belangrijkste reden van het posten van 'mijn' alternatieve formule is dat ik uitkom op een ander resultaat omdat ik de aftrekposten als percentage verreken. Ik weet niet wat goed of fout is. Het is aan TS om dat te bepalen.
 
het werkt helaas nog niet zoals ik het bedoelde.
Ik heb even een ander voorbeeld gemaakt.

in het blad uitvoering staat een prijs. Van deze prijs moet een x- bedrag voor de tellerstand afgehaald worden, vervolgens een x -bedrag voor het aantal jaar OHP en een x - bedrag voor de verkoopbaarheid van de prijs af.

Bekijk bijlage prijs bepalen occassion.xlsx
 
ik doe ook eens een gokje
 

Bijlagen

  • Kopie van prijs bepalen occassion.xlsx
    21 KB · Weergaven: 29
@JeanPaul klopt als een bus.

Ik heb er iets bijgedaan, vind je niet erg hé. :)
 

Bijlagen

  • Kopie van prijs bepalen occassion.xlsx
    15,6 KB · Weergaven: 33
Nee Cobbe vind het helemaal niet erg,aanvullende informatie is altijd goed en zeker voor de TS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan