enter naar rechts plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
 thisworkbook.save
End Sub
 
harry,

denk dat we elkaar verkeerd begrijpen

Ik bedoelde de facturen als PDF op slaan, bij afsluiten van de werkmap, dus de code die je maakte werkt perfect, maar wil dat automatiseren, dus bij afsluiten werkmap, alle PDF maken en opslaan (dus hier moet er eerst gekeken worden welke tabbladen al een pdf hebben) snap je mijn doelstelling ?
 
Je loopt wel wat van stapel, kan je niet bijbenen.

Je mailcode.
Blauwe tekst wijzigen.


Code:
Sub mailen_met_Gmail()
Dim c00 As String
c00 = "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\Excel met Macro's\FacturenHomePartys\FactuurBarcodeFormulier" & Range("D5") & Range("F5") & ".pdf"
 ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, c00
      With CreateObject("CDO.Message")
        .Configuration(cdoSendUsingMethod) = 2
        .Configuration(cdoSMTPServer) = "smtp.gmail.com"
        .Configuration(cdoSMTPServerPort) = 465
        .Configuration(cdoSMTPUseSSL) = True
        .Configuration(cdoSMTPAuthenticate) = 1
        .Configuration(cdoSendUserName) = "[COLOR=#0000ff]jemailadres[/COLOR]"
        .Configuration(cdoSendPassword) = [COLOR=#0000ff]"Jewachtwoordvanjeaccount"[/COLOR]
        .Configuration.Fields.Update
        .addattachment c00
        .To = [COLOR=#0000ff]"emailadres@naar"[/COLOR]
        .From = [COLOR=#0000ff]"vanwelkaccount"[/COLOR]
        .Subject = "Een pdfje"
        .TextBody = "Hallo"
        .send
      End With
End Sub
 
Je pdfjes van elk blad behalve klanten.
Code:
Sub pdf_maken()
Dim sh As Worksheet
 For Each sh In Sheets
  If sh.Name <> "Klanten" Then
    sh.ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\Excel met Macro's\FacturenHomePartys\FactuurBarcodeFormulier" & sh.Range("D5") & sh.Range("F5") & ".pdf"
  End If
  Next sh
End Sub
 
Inderdaad harry, het gaat te snel ook voor mij, pfff

Even terug naar de PDF maken, naar code hierboven, geeft een foutmelding

Ik probeer het uit te leggen

Code:
sh.ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\Excel met Macro's\FacturenHomePartys\FactuurBarcodeFormulier" & sh.Range("D5") & sh.Range("F5") & ".pdf"

even over de locatie: "excel met macro's" daar zit een map in "facturenHomePartys" dus dat klopt allemaal met hierboven (maar ik zie daar staan "factuurbarcodeformulier" dat is geen map he, dat is de naam van het werkblad
Het kan zijn dat ik de bal volledig mis slaag maar ik doe mijn best

Hierbij de foutmelding

foutpdf.JPG

Tom

Als dit werkt gaan we verder met de mail integratie :thumb::thumb::thumb:
 
Dat is ook geen map, maar wordt samen met de cellen de nieuwe bestandsnaam van de pdf.
Controleer het Path even goed.
 
oke, ik vermoedde het, maar was niet zeker, dacht dat daar de fout zat, had het al eens verwijderd maar fout blijft terugkomen

heb het path al bekeken, ga nog even checken

ik hou je op de hoogte, zal weer ergens een kleinigheid zijn vermoed ik
 
Blijft foutcode geven

Kunnen we niet werken met ThisWorkbook.patch & "\FacturenHomePartys") ?

heb code aangepast naar bureaublad als plaats, en dat werkt ook niet .....

ik blijf zoeken :)
 
Laatst bewerkt:
Harry,

heb het gevonden ! Foutmelding komt door CEL F5 ? formule = vandaag() (Als ik deze cel uit de code haal werkt alles perfect)

Ik heb intussen wat aanpassingen gedaan, en wat verplaatst, maar alles werkt PRIMA met de code hieronder

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim sh As Worksheet
 For Each sh In Sheets
  If Len(sh.Name) = 10 Then
    sh.ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & sh.Range("F6") & " " & sh.Range("D5") & ".pdf"
  End If
  Next sh
End Sub

2 opmerkingen/vragen:

1: Ik zie dat de code bij opslaan (hier dus bij afsluiten werkmap, steeds alle PDF opnieuw aanmaakt (ik zie dat aan aanmaakdatum), dit gaat in de toekomst wel erg lang duren als het gaat over honderden facturen, daarom mijn vraag, kan ergens niet ingebouwd worden, dan de code de reeds opgeslagen bestanden overslaagt, en alleen de nieuwe facturen opslaat

2: Ik had graag de datum in mijn filenaam gehad, kan dat alsnog ?

Tom
 
En dan ook nog kadopapier en strik om iedere faktuur ?
 
En dan ook nog kadopapier en strik om iedere faktuur ?

Is niet nodig .... kadopapier en strikjes doen we rond onze kleding al :love::cool:

Ik heb via HSV al ontzettend veel kunnen leren en begrijpen, vind dit boeiende materie, :thumb:
 
mailen

harry,

ben vandaag bezig geweest met de code voor het mailen.

heb alles ingebracht en aanpassingen waar nodig, maar steeds een foutmelding 424 object vereist op volgende regel
Code:
c00 = "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & sh.Range("F6") & " " & sh.Range("D5") & ".pdf"

Nochtans is de verwijzing identiek aan die ik gebruik in de code voor opslaan PDF'S , dus dat kan de fout niet zijn vermoed ik

Ik ga ook even proberen uit te leggen wat de bedoeling is van de mailfunctie

Op het tabblad heb ik een knop gemaakt "Mail factuur"
Als ik deze aanklik:
Wordt er eerst gekeken of de factuur als is opgeslagen als PDF
Zoja, dan wil ik dat bestand mailen (vanuit Ellebellefashion@gmail.com)(is aangemaakt in de code reeds alsook wachtwoord ingegeven) naar het emailadres dat staat in cel D8
Pdf niet aanwezig: dan wordt eerst de pdf aangemaakt en opgeslagen (code heb ik en is werkend) en nadien moet dan de werkwijze van hierboven uitgevoerd worden

Indien de mogelijkheid bestaat, had ik ook graag gehad dat er een log wordt bijgehouden van datum en uur van versturen van email (dit om nadien te kunnen raadplegen welke emails verstuurd zijn)

Ik vraag waarschijnlijk weer ineens VEEL TE VEEL, maar zo weten we dus al waar we naar toe willen

Ik ga ondertussen verder zoeken achter de foutmelding

Tot laters
 
Ga in de VB-Editor naar Menu Extra → Verwijzingen, en vink daar "Microsoft CDO for Windows 2000 library" aan om te kunnen mailen.
 
Had ik reeds gevonden, en aangevinkt, maar fout blijft terugkomen

blijft fout 424 geven, object vereist

Maar willen we eerst de pdf opslaan, verder afwerken Harry

Code:
2 opmerkingen/vragen:

1: Ik zie dat de code bij opslaan (hier dus bij afsluiten werkmap, steeds alle PDF opnieuw aanmaakt (ik zie dat aan aanmaakdatum), dit gaat in de toekomst wel erg lang duren als het gaat over honderden facturen, daarom mijn vraag, kan ergens niet ingebouwd worden, dan de code de reeds opgeslagen bestanden overslaagt, en alleen de nieuwe facturen opslaat

2: Ik had graag de datum in mijn filenaam gehad, kan dat alsnog ?
 
Laatst bewerkt:
Haal die "sh" er voor weg in de mailcode.
 
Je Pdf.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim sh As Worksheet
 For Each sh In Sheets
  If Len(sh.Name) = 10 Then
    sh.ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & sh.Range("F6") & " " & sh.Range("D5") & [COLOR=#ff0000]date & [/COLOR]".pdf"
  End If
  Next sh
End Sub
 
Pdf

Als ik date invul zoals je aangeeft, krijg ik fout ! (kan het te maken hebben omdat de code in thisworkbook staat of heeft dat geen belang)

mail

Na het verwijderen van de sh geraak ik al verder maar code loopt nog vast (zie afbeelding)

fout mail.JPG
 
mail

Harry,

Krijg net melding van google, kan dit de oorzaak zijn ?

fout melding mail.JPG

Heb specificaties ingeschakeld zodoende we minder beveiligde apps kunnen bereiken
 
Laatst bewerkt:
Pdf

Heeft niets te maken met thisworkbook.
Bekijk je mappenstructuur.


Mail.
Volgens mij is je wachtwoord niet goed.
Krijg je de melding bij .send?
Anders maar even googlen op dat nummer.

Dat kan, die heb ik ook gewoon op minder beveiligd staan.
 
Laatst bewerkt:
Mail.

mail werkt, nu de vraag, in de code had ik een van onze mailadressen geplaatst, hoe kunnen we dat aanpassen, dat het automatisch gekoppeld wordt naar het emailadres dat op het openstaande tabblad staat
(in de mail zat al wel de juiste bijlage van de factuur pdf van de active openstaand tabblad)

Pdf

Code:
ga even bekijken dan

Alles staat juist, van als ik date & bij invul krijg ik de foutmelding, als ik bv " date " invul, dan loopt de code wel, maar da willen we niet he, want dan geeft hij gewoon het woord date in de bestandfilenaam

misschien zegt dit je iets ?

fout pdf date.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan