enter naar rechts plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zou gewoon moeten werken.
Hier wel tenminste met mijn eigen Path.
Code:
 sh.ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & sh.Range("F6") & " " & sh.Range("D5") [COLOR=#ff0000]& date &[/COLOR] ".pdf"
 
Hoe kan dat ??

heb je code eens gekopieerd en geplakt, maar blijft weigeren, als ik ( date & ) verwijder, werkt alles terug perfect, terug bijgevoegd, terug foutmelding, enz
dan geprobeerd met blad beveiligen uitschakelen, enz, blijf altijd haperen op (date & )

Dan werkt het nog bij jou, das nog het strafste

Pfff, af en toe is het wel om je te ergeren he :evil::evil::evil::evil:

wordt misschien gek, maar ik zie bij jou date staan zonder hoofdletter, als ik date intyp, zet hij ze direct in hoofdletter, ik zoek maar he ....
 
Laatst bewerkt:
maak er eens dit van:
Code:
& format(date,"dd-mm-yyyy") &
 
Het is niet te GELOVEN, dat werkt wel :thumb::thumb::thumb::thumb:

Dus de pdf zijn we ver rond, alleen is het beter dat de code alleen de nieuwe tabbladen opslaagt

was vanmiddag iets gaan proberen met if <> "" maar lukte me niet direct
 
Dan heb jij als scheidingsteken een / ipv - in je datumsysteem.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim sh As Worksheet,c00 as string
 For Each sh In Sheets
  If Len(sh.Name) = 10 Then
    c00 ="C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & sh.Range("F6") & " " & sh.Range("D5") & format(date,"dd-mm-yyyy") & ".pdf"
    if dir(c00,16) = "" then sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
  End If
  Next sh
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Harry,

Dat van de / en - had ik reeds aangepast, da gaat nog juist
Wat de code betreft, begrijp ik de string die je c00 noemt, en zo gaat zoeken ....
Ik hou elke code afzonderlijk bij, met eigen aantekeningen, en zo probeer ik zelf af en toe iets, maar het blijft moeilijk :eek::eek::eek:

Het pdf verhaal is dus beeindigd :thumb::thumb::thumb::thumb:

Mail, werkt maar kan moeilijk een code schrijven per tabblad met het mailadres van de klant van dat tabblad :p:p:p:p:p
 
Dan heb jij als scheidingsteken een / ipv - in je datumsysteem.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim sh As Worksheet,c00 as string
 For Each sh In Sheets
  If Len(sh.Name) = 10 Then
    c00 ="C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & sh.Range("F6") & " " & sh.Range("D5") & format(date,"dd-mm-yyyy") & ".pdf"
    if dir(c00,16) = "" then sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
  End If
  Next sh
End Sub
end if

inderdaad stond end if te veel :rolleyes:
maar je had het weer sneller als ik gezien
 
Dan zet je bv. achter
Code:
.To =[COLOR=#ff0000] range("a1").value[/COLOR]
 
range werkt ! waarvoor dank

Ik wilde nu dezelfde path gebruiken voor sub mailen met gmail als de path in thisworkbook

Code:
Sub mailen_met_Gmail()
Dim c00 As String
c00 = "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & sh.Range("F6") & " " & sh.Range("D5") & ".pdf"

als ik deze plak in de sub hierboven, krijg ik terug de vraag over subjet !

Als ik de vorige code laat staan werkt alles wel goed
Code:
Sub mailen_met_Gmail()
Dim c00 As String
c00 = "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & Range("F6") & " " & Range("D5") & ".pdf"

Wat daardoor het nadeel is, dat 2 maal dezelfde factuur wordt opgeslagen maar met andere bestandsnaam :evil::evil::evil:

GEVONDEN

Was natuurlijk de sh. vergeten weg te doen
 
Laatst bewerkt:
Het schiet al mooi op.
 
Dankzij je bereidwillige medewerking en ondersteuning natuurlijk :thumb::thumb::thumb::thumb:

Ben nu bezig aan het uitproberen de textbody aan het invullen, is ook een puzzelwerk de eerste keer
Enkel vragen hierover, hoe zet ik een enter in textbody ?
Hoe zet ik een website link ?

ben wel een beetje fier op hetgeen we gemaakt hebben !

Harry,

Ik ga straks hier een code plaatsen van tijdje geleden, daar moet ook een kleinigheid aan veranderd worden, maar loop daar op vast ....
Straks meer hierover (eerst mijn textbody)
 
Even zoeken in dit forum op textbody en nabootsen.
 
Was ik al mee bezig met opzoeken op textbody, dus dat komt wel in orde :thumb::thumb:

Hieronder de code van destijds van export inkoopboek naar stockbeheer.
Er is een aanpassing gekomen, de schuld van de SOLDEN :evil::evil::evil:, dus er moet een cel meer gekopieerd worden naar stockbeheer. (omdat er een nieuwe ontwikkeling van layout etiket label is aangemaakt door Dymo)

nu we toch de aanpassing moeten doen, en door nieuwe dingen ondertussen geleerd te hebben :p:p:p:p wil ik dit proces een beetje aanpassen en automatiseren

Dit was de code van destijds
Code:
Sub TestExportStockbeheer2017()
Dim Sh As Worksheet, c As Range, rng As Range, cl As Range
Application.ScreenUpdating = False
Set Sh = ActiveSheet
With GetObject(ThisWorkbook.Path & "\StockBeheer2017.xlsm")
.Windows(1).Activate
  With .Sheets("stockbeheer")
Set rng = .Cells(Application.Max(14, .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Row), 2)
        If Len(Sh.Name) = 9 Then
                Sh.Range("A22:U" & Application.Max(22, Sh.Cells(125, 4).End(xlUp).Row)).Copy
                Application.Goto .Cells(Application.Max(14, .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Row), 2)
                .Cells(Application.Max(14, .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Row), 1).PasteSpecial -4122
                .Paste , True
                .Cells(Application.Max(14, .Cells(Rows.Count, 23).End(xlUp).Offset(1).Row), 23).Resize(.Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row - Application.Max(14, .Cells(Rows.Count, 23).End(xlUp).Row)) = Sh.Cells(4, 19).Value
                Application.CutCopyMode = 0
        End If
     For Each cl In .Range(.Cells(rng.Row, 2), .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp))
      If cl.Value = 0 Then
         If c Is Nothing Then Set c = cl Else Set c = Union(c, cl)
      End If
     Next cl
    If Not c Is Nothing Then c.EntireRow.Delete
  End With
End With
End Sub

Ik zal in een volgend bericht de 2 bestanden nog even plaatsen, maar moet ze eerst even wat aanpassen ivm privacy van onze gegevens :d:d:d
 
hierbij de 2 mappen van vroeger

Bekijk bijlage InkoopBoek2017Test.xlsm Bekijk bijlage StockBeheer2017Test.xlsm

Uit de werkmap inkoopboektest wil ik nu de cellen U236:U337 ook mee kopieren naar werkmap stockbeheertest in kolom Y "solden"

maar, ik wil een private sub maken before close, dat telkens alle tabbladen met lengte 8, alle data copieren naar stockbeheer, maar voor we kopieren op stockbeheer, eerst deze database steeds leegmaken met clear.contents a12:x10000, de kolommen y tot AI mogen NIET leeg gemaakt worden omdat hier formules in staan

Als we dit zo uitwerken, hebben we steeds de laatste update van de database artikelen volledig (Ik doe dit omdat op regelmatige basis intern de artikelcodes van code veranderen op het einde bv 3 "dit is het aantal artikelen maar bij sommige bestellingen verschilt dit tussen bestelling en levering) maar daar moet of heb jij niks aan veranderd in 5 of 1 enz

Dus snap je mijn opzet, en ik weet dat je gaat denken, weer veranderen, tja moet je gelijkgeven, maar alle dagen leer ik bij, zowel hier als in de firma, en wil ik altijd blijven verbeteren ;););)
 
Opslaan Pdf

Harry,

Sinds donderdag zijn we met de werkmap "factuurbarcodeformulier" aan de slag gegaan in productie
Alles werkt prima, klant toevoegen, mailen, combox, enz, enz
Als we de werkmap sluiten, slaat hij ook alle facturen op als PDF

We hebben hier voor volgende code gebruikt

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim Sh As Worksheet, c00 As String
 For Each Sh In Sheets
 If Len(Sh.Name) = 10 Then
    c00 = "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Sh.Range("F6") & " " & Sh.Range("D5") & ".pdf"
    If Dir(c00, 16) = "" Then Sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
  End If
  
  Next Sh
End Sub

Wat mij nu vandaag opviel, als we de werkmap openen, en terug sluiten (zelfs zonder een aanpassing te doen), slaat hij de facturen van donderdag terug op, met dezelfde bestandsnaam ?
Dit is verkeerd, en ik dacht dat met bovenstaande code, gekeken werd of facturen al aanwezig waren

Code:
[ATTACH]297863.vB[/ATTACH]

Enig idee, waarom dit gebeurt ?

Het rare is, als ik dus vandaag eerste maal mijn werkmap verlaat, slaat hij de pdf's van donderdag terug op, als ik de werkmap terug open en sluit, dan slaat hij de pdf's niet opnieuw op ....
Dus ik vermoed dat de code kijk naar de datum ? en niet naar de volledige bestandsnaam of zoiets ?
 

Bijlagen

  • fout pdf opslaan.JPG
    fout pdf opslaan.JPG
    186,7 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Logisch.
Haal 'date' uit de code.
 
natuurlijk, hoe kan ik zo ..... :evil::evil::evil::evil:

Super bedankt hoor ! :thumb:
 
? Lukt niet, als ik date weghaal en laat de "dd-mm-yyyy" staan slaat hij op als "dd-mm-yyyy" (dus hij vult de date niet in :rolleyes::rolleyes:

Als ik de "" weghaal slaat hij op als 0

Code:
c00 = "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & Format(dd-mm-yyyy) & " " & Sh.Range("F6") & " " & Sh.Range("D5") & ".pdf"
 
Ik dacht dat je wel begreep dat dit er in zijn geheel uit moet.
Code:
& Format(date,"dd-mm-yyyy")
 
het is wel de bedoeling dat de datum opgenomen wordt in de bestandsnaam ....
En de code doet dat perfect, enkel als ik enkele dagen de werkmap terug open, herkent de code niet dat de bestandsnaam al aanwezig is, en slaat hij de de tabbladen terug op, identiek van bestandsnaam, enkel de aanmaakdatum veranderd van 20-4 naar 22-4

begrijp je mijn situatie :eek::eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan