enter naar rechts plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
In feite moet de code eerst gaan kijken of de factuurnummer al aanwezig is die is UNIEK bv 2212170002
is altijd lengte 10
en als deze unieke code aanwezig is, moet de pdf niet meer opgeslagen worden
 
Probeer het zo eens.
Code:
If InStr(Dir(c00, 16), sh.range("F6").value) = 0 Then Sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
 
Harry,

Ik heb de code getest de laatste dagen, als ik de dag zelf opnieuw save, dan doet de code het perfect.
Echter vandaag, doe ik terug de test, en plaatst hij weer identiek de facturen (zelfde bestandsnaam) enkel opgeslagen data als vandaag

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim Sh As Worksheet, c00 As String
 For Each Sh In Sheets
 If Len(Sh.Name) = 10 Then
    c00 = "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Sh.Range("F6") & " " & Sh.Range("D5") & ".pdf"
    If InStr(Dir(c00, 16), Sh.Range("F6").Value) = 0 Then Sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
  End If
  
  Next Sh
End Sub

dus zit er ergens nog een fout ook al verwijzen we naar F6

Update: Kan het te maken hebben met "beveiligd bladen" ?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is cel D5 leeg.
Code:
If InStr(1, Dir(c00, 16), " " & Sh.Range("F6").Value & " " & Sh.Range("D5") & ".pdf", 1) = 0 Then Sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
 
Nee Cel D5 is overal ingevuld met de naam van de klant, enkel bij het tabblad "basisxlt" is veld D5 leeg
 
Probeer zelf meer te doen dan melden dat iets niet werkt:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim Sh As Worksheet, c00 As String
 For Each Sh In Sheets
 If Len(Sh.Name) = 10 Then
    msgbox sh.name
    c00 = "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH " & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Sh.Range("F6") & " " & Sh.Range("D5") & ".pdf"
    msgbox c00
    msgbox Sh.Range("F6").Value
    msgbox dir(c00,16)
    If InStr(Dir(c00, 16), Sh.Range("F6").Value) = 0 Then Sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
  End If
  
  Next Sh
End Sub

Dan wordt meteen duidelijk waar de schoen wringt.
 
heb geprobeerd alles te begrijpen

naar mijn inziens check hij wel degelijk of de file al is opgeslagen, en zoekt hij op het unieke nummer bv: 2212700010, doch als hij die vindt, dan nog slaat hij de file eens extra op !
Wat me wel opviel is dat de 3de msgbox een "leeg" veld gaf .... dir(c00,16) (Kan me iemand helpen die deze formule een beetje kan uitleggen wat deze doet)

Ik ben maar een beginneling, en probeer echt uren om iets in elkaar te krijgen, maar zonder jullie hulp kom ik er niet

bedankt alvast

tom
 
Kijk eens in de hulpfunktie van de VBEditor (F1 weet je nog ) bij Dir, en wat het tweede argument 16 betekent.
 
thx voor je antwoord
Had ik ondertussen al gedaan, klopt toch volgens mij, de c00 wijzen we ons path toe, en de 16 verwijst naar de mappen/bestanden

Dus de code gaat kijken of ze al aanwezig zijn de bestanden, maar toch blijft de code de mappen opslaan, ook al zijn ze aanwezig
het vreemde is, als ik op datum van vandaag bv 2 x opslaan, dan zet hij de bestanden NIET 2 keer, doe ik morgen weer opslaan, dat gaat hij wel de bestanden van vandaag opslaan (dubbel)
 
Is het de bedoeling dat Dir(c00,16) een lege tekstreeks oplevert als het bestand al bestaat ?

NB. dir(c00,16) kontroleert of er een directory bestaat met de naam c00.
Ik dacht dat je wilde kontroleren of er een bestand met de naam c00 bestaat.
Dat lijkt me een wezenlijk verschil.
 
Laatst bewerkt:
Code:
If InStr(c00, Sh.Name) = 0 Then Sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
 
Code aangepast en werkt ! :thumb:

ben nu benieuwd naar morgen :), voor alle zekerheid ga ik dan nog eens de proef doen.
Ik hou je op de hoogte, en bedankt alvast Harry
 
harry,

werkt perfect :thumb::thumb::thumb:

Dus dat is een mooi afgewerkt geheel geworden, ik ga van weekend nog wat testen dat er geen verborgen issues opduiken :confused::confused::confused:

Bedankt alvast

Tom
 
Als ze verborgen zijn duiken ze niet op. :d
 
Opeens foutmelding in werkende sheet

@Harry

Hoe kan dit ?
Ik heb totaal niks veranderd aan deze werkmap, maar wilde even checken ivm het opslaan van de facturen (remember :) )

ik open de werkmap en krijg volgende foutmelding ???
Fout factuurprogramma.JPG

Ben licht in paniek nu ?

Heb even opgezocht wat die foutmelding betreft:

Kan de code niet uitvoeren in de onderbrekingsmodus
U voert de code uit terwijl een foute regel nog geel gemarkeerd is
Klik op de knop Beginwaarden en voer daarna de verbeterde macro uit


wat bedoelen ze met knop Beginwaarden ?
 
harry

heb het gevonden, had te maken met beveiliging blad !
Alles werkt terug PRIMA

paniek soms te snel :eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Ik dacht, laat het maar even aanmodderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan