Draaien CD tbv oud besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcmit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2015
Berichten
3
Wie heeft een oplossing?
Ik heb een naslag-CD bestemd voor het besturingssysteem Windows 95/98/2000 of NT 4.0.
Zelf draai ik onder Windiows 10. Bij het opstarten van het installeer-exe-bestand krijg ik de melding: "Deze app kan niet uitgevoerd worden op uw pc.".
Helaas is er geen andere versie beschikbaar. Is hier een oplossing voor, zodat ik deze alsnog op mijn pc kan draaien?
 
Als ik je vraag zou begrijpen, wil ik wel proberen mee te denken, maar ik begrijp je vraag niet echt. Wat is / moet een "naslag-CD bestemd voor....." gaan doen? Wat staat er op die CD / wat wordt 'ie straks precies geacht te gaan doen?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie gast0225.
Het is een Cultuurhistorische Atlas die indertijd als systeemvereiste Windows 95, 98 of 2000 vroeg. Hierop staat een installatiebestand (exe-file). Na installatie krijg je de mogelijkheid cultuurhistorische informatie op te vragen die op deze CD staat. Hopelijk is het iets duidelijker voor je. Sorry!
 
In een virtuele omgeving met Windows 95/98/2000 of NT 4.0. kan ook een oplossing zijn.
Nu wordt er veel 64 bits gewerkt, toen was 16/32 bits gemeen goed.
 
Dat is inderdaad ook een prima mogelijkheid :D
VM.jpg


@kostenzer:
Gemeen goed is iets anders dan gemeengoed ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie afbeelding en geeft de suggestie van een ongecompliceerde werkwijze maar de site geeft een heel andere indruk. Zijn al die verschillende besturingsprogramma's dan al aanwezig? Is het freeware? Een 514 pagina tellende handleiding wijst niet op eenvoud.
 
Laatst bewerkt:
Mensen, dank voor het meedenken. Ik ga alle aangeboden suggesties uitproberen. Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan