OneDrive verdwenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Ik had wat problemen met OneDrive op mijn Windows 10 laptop. Ik heb daarom mijn laptop van de OneDrive account ontkoppeld en via Start -> Instellingen -> Systeem -> Apps en onderdelen het programma verwijderd. Nu wil ik het opnieuw installeren, maar het enige wat ik kan downloaden is de OneDrive Windows App. Maar ten eerste lijkt die na installatie geen contact te maken met het internet (er staat eindeloos 'Laden...'), maar belangrijker vind ik dat mijn integratie in Windows Explorer nu weg is. De app die ik gedownload heb lijkt deze functionaliteit niet te bieden (en is meer een veredelde browser speciaal gemaakt voor je OneDrive account).

Op de website van Microsoft heb ik een download knop gevonden, maar ik krijg dan de melding dat ik niet hoef te downloaden want OneDrive komt samen met Windows 10 geïnstalleerd. Maar daar heb je dus niets aan als je het programma daarna hebt verwijderd van je laptop.

Heeft iemand enig idee hoe ik OneDrive weer geïnstalleerd krijg op een manier dat er een volledige integratie (sync) met Windows Explorer plaatsvindt?
 
Dank voor je snelle reactie. Die site had ik ook al gezien. Maar als ik op 'OneDrive starten' klik gebeurt er niets. En als ik linksonder op 'Downloaden' klik wordt de pagina herladen. Dus dat schiet helaas niet op.
 
Misschien was ik niet helemaal duidelijk: OneDrive bevindt zich niet meer op mijn laptop. Alle troubleshooters op de door jou genoemde site gaan er van uit dat OneDrive nog steeds op je pc staat.
 
Dank voor je bereidwilligheid om mee te zoeken naar een oplossing!

Ja, via de webbrowser kan ik gewoon bij mijn bestanden. Als ik Windows Explorer open, zie ik alleen de map waar alle OD bestanden in staan, maar is het kenmerkende wolk-icoontje verdwenen. Er wordt dus ook niet meer gesynced. In mijn taakbalk is het wolk icoontje ook niet meer te vinden. Lijkt me logisch als ik het programma gedeïnstalleerd heb. Overigens staat er in de lijst met iconen die al dan niet getoond moeten worden in de taakbalk nog wel steeds OneDrive.exe. De schakelaar staat op 'aan', dus hij zou getoond moeten worden, maar dat is dus niet het geval.
 
Kijk hier eens naar.
 
Graag gedaan. Oh oke we gaan verder. Taakbalk, dan rechtermuisknop, dan taakbalkinstellingen, dan zie je daar ergens Systeemvak staan en dan zie je dit als het goed is, zie afbeelding

taakbalk.JPG
 
Graag gedaan. Oh oke we gaan verder. Taakbalk, dan rechtermuisknop, dan taakbalkinstellingen, dan zie je daar ergens Systeemvak staan en dan zie je dit als het goed is, zie afbeelding

Klopt, bij mij staat in dat rijtje wel OneDrive.exe genoemd, maar in- of uitschakelen haalt niets uit. Ik zie geen icoontje in het systeemvak, ook niet verborgen achter het pijltje.
 
Je zou eens kunnen kijken bij je updates en of je windows probleemoplosser. Iets is er dus goed mis.

By the way, de Windows update creator is inmiddels ook te downloaden. Maar of je dat wilt. ? Installeren ongeveer meer dan een uur.
 
Laatst bewerkt:
Kon je wel de Hidden files zien? Hier staat de OneDriveSetup.exe om te downloaden. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.
 
Kon je wel de Hidden files zien? Hier staat de OneDriveSetup.exe om te downloaden. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Dank voor de suggestie. Ik heb het installatiebestand gevonden en de boel weer geïnstalleerd. Volgens mij werkt het weer naar behoren. Enige punt is dat ik de synchronisatie icoontjes mis. Dus ik weet nu niet of een map up to date is, of gesynced wordt. Heb al op internet gekeken en daar worden register hacks aanbevolen omdat Windows maar 10 programma's/processen toestaat om overlay icoontjes te tonen. Heb dat geprobeerd maar tevergeefs. Ben in ieder geval al blij dat ik OneDrive weer terug heb.
 
Daar kan ik je niet verder mee helpen. Ik heb geen OneDrive en geen Windows 10. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan