AMP voor WordPress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske60

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
116
Hallo allemaal,

Ik probeer een tool voor het produceren van Accelerated Mobile Pages (AMP) op mijn WordPress-site werkend te krijgen. Ik gebruik de plugins AMP van Automattic en Glue for Yoast SEO & AMP. Dit circus ;-) werkt wel, maar er is een probleempje: de AMP-versie van de blogberichten toont geen kaderkoppen.

Die kaderkoppen zijn doodgewone h3’s, maar ze vallen binnen een kleurkader (een zogeheten color box, een speciale class in mijn thema). Dat ziet er in code zo uit:
<div class="bg-blue clearfix">
<h3><span style="color: #ffffff;">Wat kost laaggeletterdheid ons?</span></h3>
Dan volgt de kadertekst en ten slotte komt er weer een </div>
Voor dit voorbeeld zie het kader bovenaan de rechterkolom van dit bericht.

Ik begrijp niet waarom AMP die h3 niet meepakt en de tekst van dat kader wél.
Kan ik op de een of andere manier bewerkstelligen dat die kaderkoppen toch worden weergegeven in de AMP-versies?
Ik wil die color boxes eigenlijk wel graag blijven gebruiken en de kop bovenop zo’n box zetten kan wel, maar dat ziet er niet uit…

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groeten,

Renske Cramer
 
Laatst bewerkt:
Ik zet deze vraag dan maar op afgehandeld. Ik zal deze vraag op andere fora stellen. Mocht ik een oplossing vinden, dan voeg ik die nog aan deze vraag toe.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat ze op Tweakers wat meer hierover weten?
 
@Femke Thx!

Ja, ik kan me wel voorstellen dat je die langere kolommen onhandig vindt. Maar het eenkoloms-alternatief is: één superlange lap tekst. En ik heb WordPress destijds niet zover kunnen krijgen dat hij tekst netjes om foto's heen wrapt. Dus dan krijg je wel plaatjes in zo'n kolom, maar met grote lege velden ernaast/er omheen. Dat ziet er ook niet uit. Vandaar dat ik uiteindelijk gekozen heb voor een traditionele tijdschriftenopmaak met 2 kolommen. Werkt goed op desktops en mobiele apparaten die op een groot scherm zijn aangesloten.
Maar op losstaande mobiele apparaten krijg je automatisch 1 lange strook. Vandaar ook die opmerking onder de headerfoto: meteen installeren? Ga dan naar het blauwe kader. Anders zoekt die arme lezer zich wild...
Ik heb ook nog overwogen om het verhaal in twee korte afleveringen te splitsen. Misschien had ik dat achteraf toch moeten doen.

Ik zal Computertip nog toevoegen! Jouw Steunpuntsite biedt veel nuttige info, maar ik vind hem eigenlijk geschikter voor mensen die al wat verder zijn met Linux etc. Omdat mijn verhaaltje vooral bedoeld is voor absolute beginners, laat ik die even achterwege. Misschien in een vervolgartikel, want ik heb zo'n vermoeden dat ik nog wel meer blogjes over Linux ga schrijven...
 
PS Intussen ook op de WordPress-fora nog geen reacties ontvangen op mijn AMP-vraag. Raar, want AMP is toch Belangrijk en Hot in deze tijd van Mobile First enzo. Kennelijk wil ik weer eens iets wat helemaal niet kan ;-) The story of my life
 
@Renske, ik gebruik AMP for WP van oa Ahmed Kaludi (ook samen met AMP van Automattic) en werkt prima. Kan je veel bij instellen en goede mail support ook. Heb je daar misschien wat aan?
 
@damnsharp Volgens mij is dat een van de plugins die ik heb geprobeerd vóór de Yoast-plugin en die helemaal niets deden. (Mijn theme is soms nogal weerspannig als het om plugins gaat. Zo viel het destijds niet mee om een simpele gallery te vinden waarmee hij wilde samenwerken...) Maar ik ga die Kaludi-plugin nog een keer proberen. Ik laat nog even horen hoe dat is gegaan. Dank je wel voor je input!
 
@damnsharp Ik heb de Kaludi-plugin getest en ook die geeft de kaderkoppen niet weer... Ik heb de instellingen doorgeploegd maar ik heb er geen oplossing voor gevonden. Ik denk dat het probleem in de basisplugin van Automattic zit.
Verder is de AMP-menustructuur nogal onhandig. Ik zet AMP maar weer uit.
Maar de Kaludi is idd wel een mooie plugin, vanwege alle instelmogelijkheden enzo!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan