• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren op basis van data in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

krommie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2017
Berichten
3
Goedemorgen,

Ik heb een excel sheet gemaakt waarin op basis van variabele in een regel de regels geprioriteerd worden op basis van elkaar. Dit werkt prima.

Verander ik een variabele op één regel worden dus alle regels aangepast. Nu kan ik dan met de hand via "aangepast sorteren" deze weer sorteren van hoog naar laag. Echter moet ik dit na elke aanpassing weer opnieuw doen.

Is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld een tweede tabblad maak waarin de regels (of in ieder geval de relevante cellen uit die regels) altijd gesorteerd weergegeven worden? Dus ik pas één regel aan en daardoor de waarde waarop de sortering plaatsvind in een cel in elke regel wijzigt en op het tweede tabblad alle regels direct weer gesorteerd is op deze nieuwe waarde in de cellen?

Groeten Tim
 
Welkom op Help mij.
Zonder voorbeeldbestandje zal je maar weinig reactie verkrijgen vrees ik.
 
Hi Tim,

welkom op Helpmij.
Ik vermoed dat je op zoek bent naar uitgebreide filter.
Maar zoals plongske al schreef, wordt het giswerk zonder voorbeeldbestandje.

Gr,

Joske
 
Hierbij het voorbeeld:

Voorbeeld.xlsx

In dit voorbeeld heb ik in kolom 1 de naam van een item, in de 2e kolom de waarde. De 3e kolom in dit simpele voorbeeld veranderd ten opzichte van elkaar als je in kolom 2 een waarde aanpast.

Wat ik graag zou willen is dat op een nieuw tabblad de gegevens uit kolom 1 en 3 worden weergegeven met een sortering op kolom 3 waarbij als ik een waarde aanpas op het eerste blad in kolom 2 de volgorde op blad 2 gelijk goed staat.
 
Bekijk het maar eens.
 

Bijlagen

  • sorteren.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 185
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan