Hoofdtelefoon gezocht: diepe bas, externe unit, zo hoog mogelijke kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Ben op zoek naar een hoofdtelefoon met zo diep mogelijke bas. Liefst ook externe regelunit.
Heb nu een CM Storm, maar deze is qua constructie helaas te zwak voor structureel gebruik.
 
Geen budget. Bas heeft te maken met m'n gehoorafname (leeftijd). Moet dus compenseren. Externe unit is wel een enorme pré.
 
Vraag verplaatst van "Hardware overige" naar "koptelefoons".
 
Dank voor je links.

Beats by Dre heeft bijv. de Monster Beats by dr. Dre Pro Black. Lijkt me wel interessant, nog even verder in verdiepen.
 
Audio technica heeft ook hoge kwaliteits koptelefoons. Maar blijft altijd een persoonlijke smaak op het gebied van geluid. Ik ben er zeer over te spreken.
 
Ok dank Jackall, dat merk ken ik ook. Helaas is niet alles (verre van) te beluisteren, dat is wel lastig. Dus ga ik meestal op specs af.
 
Gesloten (closed) koptelefoons hebben een betere bas-weergave dan het 'open back' type.
De Beats en sommige andere koptelefoons hebben een extra basversterker ingebouwd die gevoed wordt dmv een batterij. Maar ik vind Beats dan weer slecht klinken..
 
Ben ik me van bewust, van die gehoorafname. Helaas is het laagmid bij mij slecht (gesprekken - verkalkte gehoorbeentjes), hoog en hoogmid is heel goed.
Maar verder hou ik erg van een lekker vol geluid (misschien omdat ik zelf bassist ben geweest :p)

Passen is inderdaad ook van belang, omdat ik lang achter elkaar werk met zo'n ding op. Maar nogmaals, dan moet je 50 zaken af door het hele land. Of artikelen terug gaan sturen binnen zoveel dagen.
 
Ook ex bassist :) maar hou meer van een eerlijk geluid.
Zo zie je maar dat smaken verschillen (gelukkig).
En zo ook dus meningen over hoofdtelefoons (geen hoofd of oren de zelfde). ;)
Er zijn toch best wat zaken (Bax bijvoorbeeld) waar een scala aan hoofdtelefoons uitgeprobeerd kunnen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan