contactenbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Ik heb verschillende mailadressen in gebruik, privé en zakelijk in mijn outlook. Hierdoor lopen mijn contacten(privé en zakelijk) door elkaar heen wat e.e.a. erg rommelig en onoverzichtelijk maakt.
Is er een manier om meer structuur en overzicht te creeren bijv. via een andere manier van werken of externe software?

Dank voor een reactie.
 
Maak twee groepen voor contactpersonen aan. 1 voor privé en 1 voor zakelijk.
 
Dank voor de reactie. De enigste mogelijkheid wat ik zie voor groep is 'new group'. Deze koppelt zich aan mijn primaire mailadres en new contact group, waarin ik mailadressen kan toevoegen.

Beide lijken mij niet te bieden(tenzij ik iets over het hoofd zie) wat ik wil, namelijk een duidelijke scheiding tussen privé en zakelijke contacten.
 
Kijk hier even naar.
 
Ik snap wel dat het creëren van 2 (verzend-)groepen niet is wat de vragensteller zoekt: Zover ik me herinner wordt het kiezen van een individuele contactpersoon uit zo'n (verzend-)groep voor adressering moeilijk (of is zelfs onmogelijk). Het maken van dergelijke (verzend-)groepen staat hier uitgelegd.

Wat je kunt proberen (eerst de contacten kopiëren ipv. verplaatsen naar de 2) is het creëren van 2 nieuwe adresboeken ("Zakelijk" en "Prive") en ervoor zorgen dat die adresboeken gekozen kunnen worden bij de adressering van de mail(s) (mogelijk liefst bovenaan gezet voor wat betreft doorzoeken tijdens adressering etc. Open hiervoor zónder een nieuw bericht te zijn gestart het Adresboek, via de Ctrl+Shift+B toetscombinatie en doe de gewenste aanpassingen).
Nu vermeld je niet welke versie Outlook (* KUCH *), maar hier de ENG versie van de instructie om adresboeken te maken en hier de NL versie ervan voor Outlook 2013 (werkt mogelijk ook met Outlook 2016/Office 365). Er staan, onderaan, ook links in naar hoe contacten daarna toe te voegen aan adresboeken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wel dat het creëren van 2 (verzend-)groepen niet is wat de vragensteller zoekt: Zover ik me herinner wordt het kiezen van een individuele contactpersoon uit zo'n (verzend-)groep voor adressering moeilijk (of is zelfs onmogelijk). Het maken van dergelijke (verzend-)groepen staat hier uitgelegd.

Wat je kunt proberen (eerst de contacten kopiëren ipv. verplaatsen naar de 2) is het creëren van 2 nieuwe adresboeken ("Zakelijk" en "Prive") en ervoor zorgen dat die adresboeken gekozen kunnen worden bij de adressering van de mail(s) (mogelijk liefst bovenaan gezet voor wat betreft doorzoeken tijdens adressering etc. Open hiervoor zónder een nieuw bericht te zijn gestart het Adresboek, via de Ctrl+Shift+B toetscombinatie en doe de gewenste aanpassingen).
Nu vermeld je niet welke versie Outlook (* KUCH *), maar hier de ENG versie van de instructie om adresboeken te maken en hier de NL versie ervan voor Outlook 2013 (werkt mogelijk ook met Outlook 2016/Office 365). Er staan, onderaan, ook links in naar hoe contacten daarna toe te voegen aan adresboeken.

Tijs.

top, dank je. dat lijkt te werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan