• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reeks sorteren in rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een klusje voor de Dictionary methode
Code:
Sub hsv()
Dim sn, i As Long, ii As Long
sn = ActiveSheet.ListObjects(1).DataBodyRange
For i = 1 To 3
 With CreateObject("scripting.dictionary")
   For ii = 1 To UBound(sn)
    If Len(sn(ii, 1)) = 3 + i * 3 Then .Item(sn(ii, 1)) = .Item(sn(ii, 1)) + 1
   Next ii
    If .Count > 0 Then
      Cells(Rows.Count, 4 + i * 3 - 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(.Count, 2) = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
    End If
  .RemoveAll
 End With
Next i
End Sub

Mits de juiste volgorde van de tabellen.
Code:
Sub hsv()
Dim sn, i As Long, ii As Long, Lobj As ListObject
sn = ActiveSheet.ListObjects(1).DataBodyRange
For i = 1 To 3
 With CreateObject("scripting.dictionary")
   For ii = 1 To UBound(sn)
    If Len(sn(ii, 1)) = 3 + i * 3 Then .Item(sn(ii, 1)) = .Item(sn(ii, 1)) + 1
   Next ii
    If .Count > 0 Then
     Set Lobj = ActiveSheet.ListObjects(i + 1)
      Lobj.DataBodyRange.Cells(Lobj.DataBodyRange.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(.Count, 2) = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
    End If
  .RemoveAll
 End With
Next i
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Of een draaitabel gebruiken
 

Bijlagen

  • Vraag excel antwoor draaitabel.xlsx
    54,4 KB · Weergaven: 28
reactie

Helemaal super, dit is inderdaad hoe ik bedoelde, ik heb het document van Popipipo verder uitgewerkt. Ik begin al snel te leren hoe het werkt Excel. Echter nog veel te leren!

Vandaar mijn volgende vraag:
Ik wil in C automatisch uit de naam willen halen of het om .Chance VITESSE of .Goal VITESSE gaat en dan in de pivot tables dit als sortering kunnen aanvinken. Zo kan ik zien hoeveel er per onderwerp is voorgekomen. Kom er even niet uit hoe ik dit kan toevoegen aan de huidige pivottable. (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • 20170301(STATS) MATCH (ALL).xlsx
    61 KB · Weergaven: 23
Bedoel je het op deze manier?
 

Bijlagen

  • 20170301(STATS) MATCH (ALL)_2.xlsx
    86,5 KB · Weergaven: 26
Gefeliciteerd met je nieuwe status Willem.
 
Zie document,

Ik heb in A5 en A6 2 waardes met .Chance staan. In de Pivot Table komen deze goed terecht wanneer ik bij aantal 2 of 5 intoets. Echter wil ik dat als ik aantal=2 invoer en bij soort .Chance dat niet alleen 34.37.Chance wordt geteld maar dat hij ook van degene met 5 opties pakt. Dus dan maakt hij er in plaats van 01.37.34.05.07.Chance > 05.07.Chance van. Is dat ook mogelijk??Bekijk bijlage 20170415 Excelsior vs Vitesse (Data).xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan