BSOD met error "SYSTEM SERVICE EXEPTION"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remav1c

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2017
Berichten
2
Hi allemaal,

Vandaag kreeg ik helaas voor het eerst in 4 jaar met dit systeem te maken met een Blue Screen of Death.

Stopcode: "System Service Exeption"

Wat is mislukt: "nvlddmkm.sys".

Nou ben ik wat gaan zoeken en kwam ik op het feit dat dit een probleem met mijn videokaart is. Ik gebruik een GTX Titan van de eerste generatie, 4 jaar oud. Als ik mijn PC opstart via de videokaart, komen er paarse strepen op het beeldscherm en komt de PC niet voorbij het windows opstart scherm. Als ik de PC opstart zonder die videokaart, via de GFX poorten van het MOBO, loopt alles prima.

Ik heb al geprobeerd om de videokaart te verwijderen uit mijn apparaten en opnieuw te installeren. Drivers voor de videokaart kan ik alleen maar installeren als de kaart er zelf ook in zit, maar dan kan ik dus mijn bureaublad niet gebruiken.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Mocht er meer informatie nodig zijn geef ik die natuurlijk graag, ik ben niet zo'n expert in het het plaatsen op forums :p

Ik was ook niet zeker of het bij "Besturingssystemen" of "Videokaarten" moet, maar aangezien het om een windows 10 BSOD gaat heb ik het hier neer gezet.

Mvg,

Tom

Update: Ik heb een andere videokaart aangesloten op mijn PC, ook van nVidia, en die draait zonder problemen. Ik heb de GTX Titan aangesloten op een andere PC en daar kwamen ook de paarse strepen tevoorschijn en kwam de PC in dezelfde loop terecht.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? "

Zo goed als zeker een van het motherboard losgekomen g.p.u.

De meest voorkomende oorzaak --> veel te lang veel te heet draaien , waardoor de soldeerverbindigen op de printplaat loskomen.

Te voorkomen , en indien niet , toch zeker ettelijke jaren uit te stellen door op regelmatige basis ventilatoren , alsook heatpiperadiatoren zuiver/stofvrij te maken.

Meestal moet je zelfs niets demonteren , en kun je blazen d.m.v. luchtdruk (compressor) in omgekeerde richting normale airflow (ventilatoren uiteraard blokkeren om op hol slaan te voorkomen)

Peter
 
Download de
55c47a41071c5-Display_Driver_Uninstaller_32512.png
Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
  • Dubbelklik vervolgens op DDU vX.x.x.x.exe en klik op de knop Uitvoeren.
  • Geef als opslaglocatie (Destination Folder) bijvoorbeeld C:\DDU op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
  • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.
55c476eabc8f1-DDU.png

  • Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand Display Driver Uninstaller.exe en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
55c478d2c5132-DDU_2.png

  • Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
  • Voorafgaand wordt er als eerste nog een systeemherstelpunt van Windows aangemaakt.
  • Kies in het onderstaande scherm vervolgens voor Ja om automatisch naar de veilige modus van Windows door te starten.
55c478e23ca85-DDU_3.png

  • Vink alle opties aan zoals aangegeven in het rode kader op de onderstaande afbeelding.
  • Klik vervolgens op de knop Clean and restart (Highly Recommended)
55c4797e0261c-DDU_4.png


  • Na de herstart is er in de map "C:\DDU\DDU Logs" een logbestand met de naam "2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt" aangemaakt.
  • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.


Stap 2:
Download bij NVIDIA drivers voor je graka

Kies hier:
  • Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products.

Klik op de Graphic drivers knop
bttn_auto_gpu.jpg




Stap 3:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0,"REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Dorado,

Bedankt voor je post, maar het mocht in dit geval niet baten, er blijven paarse strepen op mijn scherm staan. Ik begin meer en meer te denken dat mijn GTX Titan gewoon naar de haaien is. Belachelijk aan de ene kant omdat ik hem "pas" 4 jaar heb, niet zo belachelijk aan de andere kant als je bedenkt hoeveel uur dat ding gedraaid heeft. Ik ga nog proberen om een schone installatie van windows te doen (sowieso weer nodig) en anders is dit een geval van: nieuwe videokaart kopen.

Helaas maar het is denk ik niet anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan