Wel verbonden, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erpee

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Berichten
104
Ik heb een oude pc opgeschoond (naar fabrieksinstellingen) geen fouten tegengekomen.

Nu wil ik het internet op maar daar gaat het dus mis. Geen verbinding.
Het gekke is ... windows update haalt wél netjes alle updates binnen.

Hoe krijg ik t internet nou wel binnen bereik?

Hieronder wat info ...

afb1.jpg

afb2.jpg
 
Ik interpreteer het als volgt:
Windows Update heeft 'hard gecodeerd' IPv4 adressen aan boord voor het geval er DNS-problemen zijn (dus als op naam van een site (bijv. windowsupdate.microsoft.com) er geen ip-adres van opgevraagd kan worden).

Lijkt mij bij jou dus een DNS-probleem te zijn. Je hebt nu (automatisch toegewezen) staan dat 192.168.0.1 (je Sitecom router?) de gebruikte DNS server moet zijn.
Pas dat eens naar vaste, andere waardes, namelijk de ip-adressen van de publieke DNS servers van Google:
Start ncpa.cpl
Rechtsklik op de bedrade netwerkverbinding, kies Eigenschappen, dubbelklik de IPv4 component in het vakje "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" en laat de ip-adres toekenning op automatisch maar zet de DNS server instellingen op de vast op de volgende waardes:
8.8.8.8
en
8.8.4.4
Klik zo vaak OK als nodig is. Kijk of je probleem dan verholpen is.

Tijs.
 
Stappenplan gevolgd ... opnieuw gestart voor de zekerheid.
Geen internet, Windows download wel gewoon updates .... :shocked:
 
Doe eens het volgende in een CMD.EXE -venster (graag overal schermafdrukken van):
a. ipconfig /all
b. ping 8.8.8.8
c. nslookup www.google.nl

Tijs.
 
Hier zijn wel wat problemen te zien volgens mij .....

ipconfig.jpg

ping.jpg

nslookup.jpg
 
Schermafdruk 1 geeft aan dat de netwerkkabel niet zou zijn aangesloten. ("Medium disconnected"). Dat is een dramatisch ander beeld dan in je eerste schermafdruk (die in je startposting).

Ik neem aan dat je een geteste netwerkkabel gebruikt?? Brandt het lichtje van de netwerkkaartaansluiting op het moederbord wel groen (met de netwerkkabel aangesloten)??

Tijs.
 
Dusssss "of je stopt de stekker er in ...." :confused:
ff een fout van mijn kant. Nu de juiste afbeeldingen:

ipconfig.jpg

ping.jpg

nslookup.jpg
 
Wat ik zie lijkt prima in orde.

Dus wat werkt er nu niet??

Tijs.
 
nou ja ... geen internet dus
als ik bij IE intyp www.google.nl, dan krijg ik De webpagina kan niet worden weergegeven

nou iets gespecificeerd.
internet werkt wel voor een aantal sites ... sommige niet. Google kom ik niet op, en nog wat andere ook niet.
Bing, Nos, RTL4 wel.

Snap er echt niets van
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan