Teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

joachimhofman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2017
Berichten
1
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar iemand die mijn wil uitleggen hoe ik een teller kan maken die als je op een knop klikt +1 gaat, iedereen die op de site komt moet verder kunnen gaan dus als ik op die knop klik verspringt het ook bij iemand anders die die site open heeft staan. Het moet denk ik dan via een database. Ik wil het liefst geen code ontvangen maar echt een uitleg zodat ik er wat van leer.

Alvast bedankt,

Joachim
 
Je schrijft in de PHP groep, maar om updates te forceren aan de kant van gebruikers zul je voornamelijk ook naar javascript moeten kijken. In principe is er geen database nodig omdat je slechts 1 variabele probeert te beheren.

Ik zou even zoeken naar "AJAX basics" om een idee te krijgen over wat je kan doen aan de kant van de gebruiker
 
Ik vermoed dat je ziet wat ik bedoel in de code
PHP:
    $us='telers';
           $database = \DBConn::GET();//...
           $sql = ' SELECT id FROM '.$us.' where YEAR(`date`)=:year AND MONTH(`date`)=:month AND DAY(`date`) =:day';
           $dbStmt = $database->prepare($sql);
           $dbStmt->execute([':year'=>date('Y'),':month'=>date('m'),':day'=>date('d')]);
           $row = $dbStmt->fetch(\PDO::FETCH_ASSOC);
           if(isset($row)&& @key_exists('id',$row)){
               $sql = ' UPDATE '.$us.'  SET `teller` = `teller` + 1  where id=:id';
               $dbStmt = $database->prepare($sql);
               $dbStmt->execute([':id'=>$row['id']]);
           }else{
               $sql = 'INSERT INTO '.$us.' (`id`,`date`,`teller`)VALUES(NULL,\''.date('Y-m-d').'\',1)';
               $dbStmt = $database->prepare($sql);
               $dbStmt->execute();
           }
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan