externe hd niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
hallo,
ik heb een externe toshiba hdd maar die wordt plots niet meer gevonden door win 10 in vista echter wel. heb ze in vista geformateerd maar ze wordt nog steeds niet gevonden door win10 en maakt een klikkend geluid.
iemand een idee?
dank je
frero
 
Hallo

Een overdaad aan nuttige info ....

2.5" h.d.d. , die wel volledig korrekt werkt onder vista , maar enkel klikt onder win10 ???

Of werkt deze onder beide o.s. niet korrekt , maar klikt deze enkel onder w10.

Of spreek je hier over 2 compleet verschillende motherboards (p.c.'s) , waarbij er 1 onder vista , en 1 onder w10 draait... ???


Desondanks een poging :

Het klikken op sommige p.c.'s , van een anders wel korrekt werkende 2.5" u.s.b. gevoede harddisk , kan te wijten zijn aan voedingsproblemen.

U.s.b. poorten die te weinig vermogen kunnen leveren ....

Meestal op te lossen d.m.v. een zogenaamde u.s.b. Y cable ...

Te verkrijgen in mini , micro , etc ... u.s.b. aansluitingen :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=usb+y+cable++&_sacat=0

Hopelijk heb jij , of iemand die ooit dit topic mocht lezen , iets aan deze info...

Peter
 
Onderwerp verplaatst naar de juiste sectie.
 
het gekke is dat ze altijd gewerkt heeft en een ander merk WD elements van 1Tb no problem.
 
Als dat klikkende geluid alleen in Windows 10 te horen is (dus niet in Vista), dan zal het een voedingsprobleem zijn.
Nu hint VDK_P daar ook al naar, maar jij neemt niet de moeite even te reageren op zijn posting (zoals vermelden of het een zelfstandig gevoede of ongevoede externe HDD is).

Tijs.
 
sorry,moet iets gemist hebben (mijn bouwjaar is 1941 zie je)
het betreft hier toshibas hdd die vermoed ik door de usb gevoed worden - echter alle andere apparaten die ik hierop aansluit werken probleemloos alleen die toshibas staken(een nationale sport hier in frankrijk)
mvg
frero
 
Ik citeer even uit deze posting:

De harde schijf heeft dus blijkbaar geen eigen voeding. Dan zou ik een powered USB hub kopen en die tussen de computer en de externe harde schijf zetten, zoals deze. Alternatief (zou ik doen) kun je een USB 3 insteekkaart kopen, ik neem aan dat je nog PCI-E insteeksleuven vrij hebt daarvoor? [zoals deze of deze]

Tijs.
 
bedankt
toch nog een vraargje : enig idee waarom deze schijf ineens niet meer werkt? ik heb ook gemerkt dat zij in schijfbeheer geen letter heeft
mvg
frero
 
Als hij wel in Schijfbeheer staat, dan werkt hij blijkbaar wel.
Even een schijfletter aan toekennen aldaar en klaar is Kees.

Tijs.
 
kan geen schijfletter toekennen daar zij niet herkend wordt
ik denk dat de goedkoopste en simpelste manier het overzetten van de win 10 naar de vista pc van de bestanden is en ze zo op de externe te zetten
bedankt in ieder geval voor de moeite
mvg
frero
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan