Kan geen windows 7 meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
303
Ik wil Windows 7 weer op mijn pc installeren. Maar ik krijg nu de melding dat er te weinig ruimte op de schijf is. Terwijl ik 300 GB vrij heb op die schijf. De schijf is geformatteerd als
NTFS. Windows 7 stond ook op deze schijf en nu na formatteren kan hij niet meer geinstalleerd worden. De schijf heeft 2 partities. Partitie 1 is dus 300 GB groot. Hier stond de vorige Win7 op. Doordat het niet lukte heb ik maar de tweede partitie geformateerd om daar dan maar Win7 op te zetten. Maar dan krijg ik dezelfde melding. Dat er te weinig ruimte is voor de installatie. Terwijl deze partitie maar liefst 600GB groot is. Wie weet wat het probleem is. Ook de tweede partitie is als NTFS geformateerd.

Gr. Onne
 
Ik zou zelf de eerste partitie verwijderen, zodat er niet-toegekende ruimte bestaat waar je op kunt installeren vanuit de DVD. Zie de instructie van manamana waar dat geregeld kan worden (verwijder de eerste partitie, klik daarna op de "Schijf 0: Niet-toegewezen ruimte", klik Volgende. Formatteren etc. doet de installatie zelf...)

Tijs.
 
Halo

Bedankt voor jullie reacties. De instructie van manamana is me bekend. Alleen zit ik nu met twee lege partities. Thijs hoe kan ik dan nu de eerste partitie verwijderen?
 
??? Gewoon in de instructie van manamana de eerste partitie (= partitie 0) aanklikken en onderaan kiezen voor Verwijderen. Daarna de hierdoor gecreëerde niet-toegewezen ruimte aanklikken (die bij jou dan dus 300 GB+ is) en Volgende kiezen.

Ik doel specifiek op dit deel van de instructie, over het handmatig aanpassen van partities etc.:
8.1.png


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thijs nogmaals bedankt voor jouw reactie. Ik ga morgen weer verder. Je hoort dan nog van mij hoe alles is gegaan

Gr. Onne

Ik heb allebeide partities verwijderd. Ik heb nu 1 grote partitie van 900 GB. En als ik daar Win op wil installeren dan krijg ik nog steeds de melding dat de partitie niet de vereiste ruimte beschikbaar heeft. Wie weet wat er aan de hand is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er miss. een SSD cache drive of een hybride schijf in?
Maak anders eens een foto van schijfbeheer v.a. het installatie medium.
 
Nee het is een gewone harde schijf. Ik heb deze computer al een paar jaar en Win7 heeft er altijd goed op gedraaid. Nu wilde ik weer een schone installatie uitvoeren en nou kan het opeens niet meer.
Je bedoeld dat ik een foto maak van als ik probeer Windows er weer op ga zetten? Een foto van de melding dat er te weinig ruimte is om Win opnieuw te installeren?
 
Ok, dus ik begrijp dat er nu helemaal geen partities meer staan op de schijf, dus ook niet de System Reserved partitie van 100 MB??
Indien ja, dan begin ik te vermoeden dat de harde schijf zélf kapot is op de een of andere manier.

Indien de System Reserved partitie er toch (nog) op staat, die dan (ook) verwijderen en weer proberen in de niet-toegewezen ruimte van 900 GB (+ 100 MB :D) te installeren. Mocht dat dan weer niets opleveren, dan begin ik te vermoeden dat de harde schijf zélf kapot is op de een of andere manier, conform eerste paragraaf hier boven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja die System Reserved Partitie van 100 MB zit er nog wel op. Die zal ik ook verwijderen en dan het opnieuw proberen
 
Nog zoiets: Verwijder eerst alle USB aangesloten opslagapparaten van je systeem, zoals memory-sticks, externe harde schijven etc. Dit om te voorkomen dat de Windows 7 installatie daar zaken gaat proberen uit te pakken en dáár tegen opslagproblemen aanloopt(!)

En verder ga ik ervan uit dat er maar 1 harde schijf in je systeem zit, anders geldt mogelijk hetzelfde verhaal als in de eerste paragraaf.

Tijs.
 
Hallo
Ik denk dat het nu gaat lukken. Windows is nu bezig met installeren. Ik ben benieuwd of de installatie niet door een of andere oorzaak wordt afgebroken, maar zoals het nu lijkt, lijkt het te lukken. Toch vreemd dat eerst alle partities moesten worden verwijderd. Als de installatie gelukt is, dan maar de schijf weer in partities verdelen. Als ik het goed heb, kan dat in Schijfbeheer gedaan worden, nietwaar?
 
Als je nu installeert op de volledige grootte van de schijf (900 GB), dan kan het alleen met hulpprogramma's, zoals Easeus Partition Master Free, zodat je eerst ruimte vrijmaakt aan de rechterkant van de ene partitie (=verkleinen van de huidige partitie en die links laat aansluiten), en dan in de nieuwe niet-toegewezen ruimte aan de rechterkant van de huidige partitie een nieuwe partitie maken. Dat laatste kan dan zowel in dat hulpprogramma als in Schijfbeheer.

Zover ik weet kan je niet partitie Shrinken in Windows 7, vandaar dat hulpprogramma...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Er is iets misgegaan

Windows was geinstalleerd en werkt goed.
Ik heb de schijf met Easeus Partition Master Free verkleint en de teede schijf heb ik als naam Data gegeven. Zoals het ook was. Maar nu met het opstarten komt de comture net verder dat de Bootmrg ontbreekt. Was zou er verkeerd gegaan zijn?

Beetje snel getypt. Tijden het opstarten komt de computer niet verder met de melding BOOTMRG ontbreekt en ik moet dan ctralt delete indrukken. En daarna weer hetzelfde
 
Laatst bewerkt door een moderator:
a. De System Reserved partitie staat er (nieuw) nog gewoon op? Oftewel: Je hebt die partitie gewoon gelaten voor wat het is?
b. Windows startte wel, maar na je verklein-actie niet meer?

Indien allemaal Ja: Weer opstarten van de Windows 7 installatie-dvd, kiezen voor Uw computer herstellen (zie plaatje, links onderaan). Daar dan Opstartherstel kiezen (kan ook Systeemherstel heten of zoiets, het is de bovenste optie).
4.1.png


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal. Het is gelukt. Windows staat er op en alles draait weer. Morgen de laatste programma's nog installeren. Jullie allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken en de info.

Gr. Onne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan