• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uniek random nummer in 3 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exoltes

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Berichten
33
Hoi,

Ik ben opzoek naar een formule die mij bij het volgende kan helpen.

Ik heb 3 kolomen en heb hier 3 verschillende waardes in nodig. Deze waarden moeten tussen 1 en 12 zijn.
De complexiteit ligt in het feit dat de waarde van de 2de kolom niet gelijk mag zijn aan de waarde van de eerste kolom.
En de waarde van de 3de kolom niet gelijk mag zijn aan de waarde van de 1ste kolom of de 2de kolom.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt.
 
Met Excel formules kán het wel, maar is niet eenvoudig... Maar door ***ools te downloaden hebt je wél een optie hiervoor erbij gekregen. Zie deze link hiervooor...

[EDIT] Grappig voorbeeld voor een "voor de Nederlandse markt verkeerd gekozen productnaam". De letters K en U en T mogen niet op dit forum als 1 aaneengesloten woord worden gebruikt. :shocked::D
 
Laatst bewerkt:
Zoiets?
 

Bijlagen

  • 3 nummertjes.xlsb
    16,9 KB · Weergaven: 34
je kan natuurlijk ook zelf een lijstje van 12*11*10 =1320 permutaties maken en random daar uit kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan