Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2017
Berichten
4
Ik krijg de navolgende melding sinds ik ben overgegaan van Acces 2003 naar Acces 2010;

Het automatiseringsproject categorie bevindt zich niet in het object.

Dit gebeurd in de navolgende procedure;

Public Function funRecordAdd(frmForm As Form, frmSubform As Form, strPopup As String, Optional varOpenargs As Variant) As Long

Dim rst As Recordset
Dim varCurrentKey As Variant
On Error Resume Next
If frmForm.Name = frmSubform.Name Then
If Not funRecht(frmForm.Name, "toevoegen") Then
MsgBox "U heeft niet de rechten om records toe te voegen in dit formulier", vbOKOnly + vbCritical, "records toevoegen"
Exit Function
End If
Else
If Not funRecht(frmSubform.Name, "toevoegen") Then
MsgBox "U heeft niet de rechten om records toe te voegen in dit formulier", vbOKOnly + vbCritical, "records toevoegen"
Exit Function
End If
End If
varCurrentKey = frmForm!txtID
' onthoud current record
If frmForm.Name <> frmSubform.Name Then
If frmForm.Dirty Then
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
End If
End If
'geef waarde mee naar popup via OpenArguments
If Not IsMissing(varOpenargs) Then
varOpenargs = varOpenargs & ";"
Else
varOpenargs = ""
End If
varOpenargs = varOpenargs & "titel=record toevoegen"
frmForm.Visible = False
DoCmd.OpenForm FormName:=strPopup, datamode:=acFormAdd, OpenArgs:=varOpenargs, windowmode:=acDialog
frmForm.Visible = True
If Not blnPopupOK Then
Forms(strPopup).Visible = True
DoCmd.RunCommand acCmdUndo
DoCmd.RunCommand acCmdUndo
funRecordAdd = 0
If Not IsNull(varCurrentKey) Then
lngKey = varCurrentKey
End If
DoCmd.Close acForm, strPopup
'cancel
Else
lngKey = Forms(strPopup)!txtID
DoCmd.Close acForm, strPopup
funRecordAdd = lngKey
' haal nieuw sleutel op
If frmForm.Name <> frmSubform.Name Then
frmSubform.Requery
frmForm!txtID.SetFocus
Else
'hoofdformulier
frmForm.RecordSource = frmForm.RecordSource
frmForm!txtID.SetFocus
End If
End If
exitRecordAdd:
End Function

Is er iemand die hier een oplossing voor weet ik ben er te lang uit om dit te vinden heb al van alles geprobeerd.

Groeten,

Chri
 
Zet je code in codetags want zo is het niet te lezen. Haal tevens die On Error Resume Next eruit. Laat daarna weten op welke regel je die melding krijgt.
 
Het is een constructie/functie waar ik zonder db niets mee kan. Ik snap er dus eerlijk gezegd weinig van. Simpel dingetje bijvoorbeeld: je geeft als parameter een formulier mee en een subformulier, en gaat vervolgens kijken of dat formulier gelijk is aan het subformulier. Lijkt mij bijzonder onlogisch. Doe de db er dus bij, dan kunnen we er meer van zeggen.
 
De fout zit niet in de code, dit is de melding;

De expressie bij klikken die u hebt gegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap heeft de volgende fout veroorzaakt;Het automatiseringsobject Categorie bevindt zich niet in het object.


Als ik dit negeer en op Ok druk en de gegevens in het popup formulier gewoon invul, worden de gegevens gewoon opgeslagen en is er niets aan de hand.

Het vreemde is dat ik geen object met de naam Categorie in mijn database heb zitten. Het is voor mij niet mogelijk om de database op dit forum te zetten daar deze al mijn klantgegevens, facturen, klanten offertes e.d in zich heeft zitten en een lege is ook helaas geen optie.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    17,9 KB · Weergaven: 47
Dit soort meldingen wordt vaak veroorzaakt doordat er een verwijzing staat naar een veld of object. Dat kan de query van het formulier zijn, of de bron van een keuzelijst o.i.d. In het laatste geval zou je bijvoorbeeld een keuzelijst gemaakt kunnen hebben die filtert op een andere keuzelijst op het formulier, en waarvan de naam later is gewijzigd. Dan kan de eerste keuzelijst de tweede niet meer vinden en krijg je deze melding. Het kan dus zinvol zijn om alle queries die op het formulier gebruikt worden te controleren.
Soms blijft een object als een soort 'geestverschijning' achter in een formulier, en is het dus niet te verwijderen. In dat geval helpt het meestal om het formulier opnieuw te maken. Met Copy+Paste kan dat nog best snel.
 
Dank je OctaFish zal vanavond even kijken en hoop maar dat ik er dan uit kom.
 
Nee helaas nog niet ga van het weekend de zoekquery's doorzoeken en als het daar ook niet inzit de formulieren vervangen maar dat zijn er ook 3 met elk 2 tot 3 subformulieren en popupformulieren om wijzigingen aan te brengen. Met andere woorden is nog een heel karwei.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan