eigen teken onder sneltoets

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
In word 2003, xp, heb ik zelf een teken gemaakt via uitvoeren.
Het gebruik is nogal omslachtig, weer via uitvoeren enz...
Is er een mogelijkheid om dit teken onder een sneltoets te zetten?
vb ctrl3 zou ideaal zijn.
 
Dat zal best kunnen, maar ik heb geen idee wat je nu precies gedaan hebt: een macro gemaakt? Een eigen tekenset gedefinieerd en daar één teken in staan?
 
in windows xp ga ik naar start, uitvoeren,EUDCEDIT ingeven en dan kan je een symbool tekenen dat je dan opslaat.
Dat kan je dan terug opvragen via start, uitvoeren,CHARMAP ingeven, daar kan je dan je symbool (tekening) kiezen en importeren.
Dit zou ik graag onder een sneltoetsen combinatie doen.
Het kan ook via klembord, maar dat is nogal snel per ongeluk gewist, denk ik.
 
En je werkt nog steeds onder Windows XP? Je hoeft denk ik dat symbool maar één keer te maken, daarna kun je hem toch overal gebruiken waar je wilt? En waar importeer je hem dan in? En wat is de extensie van je symbool? Het is allemaal nog steeds niet heel duidelijk. Vooral dat deel over 'importeren' niet, waar je dan blijkbaar ook een sneltoets aan kan hangen. Want importeren doe je altijd ergens in. En dát programma bepaalt dan de sneltoets.
 
Inderdaad xp, die is niet on line en ik heb geen zin om terug dure cad cam programma te kopen.
Dit werkt perfect.
( Oh ja up date vergeet het maar, daar doen die niet aan, het is altijd kopen.
Tenminste bij mijn programma toch.)
Die afbeelding wordt geplaatst in word.
Natuurlijk moet ik dat maar 1 keer maken, alleen is nu het gebruik wat omslachtig.
Ik dacht gewoon een toets combinatie om het te gebruiken.
Een extensie zie ik niet.
Dat importeren tja, dat doe je als je in die popup bent via start, uitvoeren.
Ik kan dat ook niet anders uit leggen, misschien moet je daar zelf eens gaan kijken.
in xp, start, uitvoeren enz..
Voor al de rest werk ik op mac.
 
Niemand zegt dat je moet updaten, en ik al helemaal niet, ik heb nog nooit iemand gezien die sneller of beter is gaan typen na een upgrade van welke versie dan ook :).
Maar helemaal snappen doe ik je nog steeds niet; je teken hoef je dus niet opnieuw te maken, dus dat deel van je verhaal was overbodig. Dat teken heeft uiteraard in XP een extensie, en die kun je zien in de verkenner als je de beeldopties aanpast. Het is wel belangrijk om te weten, want dan weet je of het een importeerbare afbeelding is of niet.

Maar je gebruikt het teken blijkbaar op een Mac, en daar ben ik niet zo in thuis. Dus hoe de macro er op een Mac uit moet zien, weet ik verder ook niet.
 
Ik gebruik dat teken niet op mijn mac.
Ik kan dat niet beter uitleggen.
xp heeft een functie om via start, uitvoeren een tekening te maken die je dan ook daar op slaat.
Volgens mij moet je dat zelf eens proberen om te weten wat ik bedoel.
Trouwens bij mac kan je eender wat onder eender welke toets combinatie zetten.
Hier gaat het over xp en word 2003.
kijk hier eens.
https://www.pcleek.com/tips-windows/486-ontwerp-zelf-speciale-tekens-windowsxp-vista-windows7
 
Waarom haal je die mac er dan bij? Je hebt er een handje van om de dingen nodeloos te compliceren :).
Ik werk al heel lang niet meer met XP om logische redenen, dus ik kan dat programmaatje van jou ook niet uittesten. Maar dat hoeft ook niet, want het teken héb je al gemaakt. De vraag van mij was, welke extensie het heeft. En dat heb je nog niet gemeld.
In Word 2003 kun je op dezelfde manier tekens inlezen als in welke andere versie dan ook, mits het dus een afbeeldingstype is waar je wat mee kunt, of een ander object. Dat kan prima met een macro, maar we moeten dus wel weten wát er moet worden ingelezen. Is het een exotisch bestand, dan wordt dat misschien lastiger.

Als ik het goed begrijp, moet je het extra teken koppelen aan één of alle lettertypes. Als je dat correct gedaan hebt, zou ik het teken aan een Autocorrectie hebben gehangen. Stel dat het een logootje is van je bedrijf, dan zou je dat aan de autocorrectie 'lq' kunnen hangen. Elke keer dat je dan de letters lq tikt, krijg je het logootje. Simpele oplossing die geen enkele vorm van programmeren vereist.
 
Als ik de mac er niet bij vermeld krijg ik gegarandeerd opmerkingen ivm werken met xp.
Teken heeft geen extensie.
popup noemt "speciale tekens"
eerste regel, Lettertype: dan keuze uit een lijst , vb TT Alle lettertypen (persoonlijke tekens)
Dan allemaal vakjes waar dan je teken (of logo) in staat waar je dan kan kiezen als er meerdere gemaakt zijn.
teken noemt U+E001 Persoonlijk gebruik.
Tekenset: Unicode
Verder kan je daar niets opvragen en zijn er geen regels om een popup te bekomen of id.
Als ik nu word open en plaats mijn cursor ergens moet ik terug naar Dat schermpje Speciale tekens.
Een vakje met logo aanklikken selecteren en dan kopieren en plakken en dan staat het op het word blad.
Het staat dan ook op het klembord.
Misschien moest mijn vraag zijn, kan ik een teken dat in klembord staat onder een sneltoets plaatsen voor gebruik in word?
 
Volgens mij heb je mijn vorige bericht niet goed gelezen. Dus iets anders geformuleerd: kun je het teken invoegen vanuit het dialoogvenster in Word?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan