Iphone 5S Schermpje vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tymon99

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2015
Berichten
13
Dag!

Ik heb een oude iPhone 5S (zwart).
Het schermpje moet vervangen worden want de iphone reageerde helemaal niet meer.
Rechts vanboven is het schermpje er zelfs van af gebroken, en het lijkt erop dat de flex kabel van de LCD ook gescheurd is.
De iphone ging een tijd geleden nog aan en werd nog gedecteerd door iTunes.

De iphone heeft een tijdje stil gelegen en ik zou het schermpje nu willen vervangen.
Alleen de iPhone gaat niet meer aan, ook niet met de lader, iTunes detecteerd de iPhone niet.

Zou de iPhone weer werken als ik het schermpje vervang?
Of zijn er andere manieren om te weten of de iPhone nog werkt?

Alvast bedankt!

Tymon.
 
Hallo

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/152223410393?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Is bruikbaar om te kijken of er nog leven in toestel zit ...

De laadstroom van een 5s zit meestal rond de 850 a 900 ma ...

Na het inpluggen van de laadkabel , start het toestel meestal na enkele minuten op .... , afhangkelijk van hoe plat de batterij is ...

---> MAAR <---

"dat de flex kabel van de LCD ook gescheurd is."

Mits de flex cable van de l.c.d. reeds gescheurd is , zou ik niet proberen om dit toestel op te starten , omdat de kans meer dan realistisch is , dat er sluiting is in het l.c.d. circuit.

De kans op defekte filters of om zelfs het backlightcircuit te doen sneuvelen is te groot. (motherboard schade)

Scherm dus eerst afkoppelen ...

Let op voor de datakabel van de homebutton bij het openen van dit toestel.

Hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/itm/For-iPh...nt-Black-UK-/222388422334?hash=item33c76206be

Mocht je dit zelf willen doen ... bekijk de vele you tube filmpjes.

Het veiligste zou uiteraard zijn , om iemand te vinden in uw lokale kennissenkring , die dit reeds eerder heeft gedaan.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan