Geen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin1971

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2017
Berichten
3
Hallo,
Ik vind op mijn PC met Windows XP geen draadloos internet icoon.
Als ik bij Wireless Zeo Configurantion Opstartype Handmatig selecteer krijg ik Fout 1058. Ik vermoed dat dit eerst opgelost die te worden.
Kan iemand mij hiermee verder helpen ?
Groeten,
erwin
 
Mogelijk ook nuttig: Kijk of je überhaupt wel een wifi adapter hebt:
Windows-toets+R toetscombinatie -> ncpa.cpl

Zal daar iets heten als "Draadloze netwerkverbinding" (evt. met een nummer er achter).
Staat er alleen maar een "LAN-verbinding", dan heb je dus geen (werkende) wifi adapter in je systeem.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk ook nuttig: Kijk of je überhaupt wel een wifi adapter hebt:
Windows-toets+R toetscombinatie -> ncpa.cpl

Zal daar iets heten als "Draadloze netwerkverbinding" (evt. met een nummer er achter).
Staat er alleen maar een "LAN-verbinding", dan heb je dus geen (werkende) wifi adapter in je systeem.

Tijs.
 
Thanks voor jullie reply.

Het is inderdaad zo dat ik geen WiFi adapter schijn te bezitten. Is dit iets dat ikzelf installeer ? Het is sowieso de bedoeling m'n PC te upgraden naar Windows 10.

erwin
 
Ik raad je wel aan om een dual band wifi adapter te kopen (geschikt voor de 2,4Ghz én 5Ghz wifi band), dus niet een single band (alleen geschikt voor de (drukbezette) 2,4Ghz band). Uiteraard moet, om nu nuttig gebruik te kunnen maken van de 5Ghz band je router(-modem) wel ook uitzenden op de 5Ghz band, anders is het een goede voorbereiding op het moment dat je wel op de 5Ghz band een wifi netwerk beschikbaar hebt/krijgt. Een Horizonbox van Ziggo zendt standaard uit op zowel 2,4Ghz als 5Ghz, bijv.

Ik gebruik zelf de TPLink Archer T4U, die dual band is, USB 3.0 is maar ook werkt onder USB 2.0 en XP en ook 802.11ac aan kan. Mogelijk wat overkill qua mogelijkheden en kosten, overigens, want er zijn ook andere dual band wifi adapters die goedkoper zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan