Beste manier om pop3 om te zetten naar imap zonder verlies mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Berichten
3.878
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Op het moment gebruik ik een aantal verschillende mailadressen die allemaal via pop3 werken op 1 na van gmail.
Nu wil ik mijn overige mailadressen ook om gaan zetten naar imap zonder verlies van mail.

Hoe pak ik dat het beste aan?
Ik heb nog een ander emailadres van gmail maar die werkt via pop3
Daarnaast gebruik ik ook ziggo of beter een oude chello alias.

Bovenstaande mail staat op het moment allemaal in thunderbird. Mijn ander gmail adres dat al op imap werkt hoef ik natuurlijk niets aan te doen.
 
manamana's link is prima.

Waarmee werk je nu? Thunderbird?

Kijk in ieder geval hoe het met de mails op je account en thunderbird gesteld is. Staan ze allemaal op je web account?
Dan mag je de pop3 accounts zelfs helemaal verwijderen. Imap trekt ze daarna wel weer allemaal naar binnen.

Als je pop3 niet verwijdert vanwege verschillen, dan kun je de mails van het ene (inactive) naar het andere imap account slepen.
Als er dan doublures ontstaan kun je die met een add-on, Remove duplicate messages, aanpakken en verwijderen.
Identity chooser en manually sort folders zijn nog 2 (van de vele) add-ons die handig zijn.

Veel tijd? Na een half uur tot een uur, dan moet de klus geklaard zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk met Thunderbird en haal alles op via pop3, wordt gelijk gewist op de server.

Ondertussen heb ik het werkend gekregen, had eerst de mail opgeslagen in de lokale mappen. Daarna het mailadres aangepast dat niet bestond van de pop 3 ontvanger. Vervolgens heb ik de imap accounts aangemaakt met alle mappen. Daarna vanuit de lokale mappen alles geselekteerd per map en deze naar de juiste map gekopieerd in het imap account.
Bovenstaande werkte prima in thunderbird. Heb 2 accounts omgezet, ben er ongeveer een 2 uurtjes zoet mee geweest.
 
2 uurtjes?
Je hoeft niet te wachten tot alles gekopieerd is. dat loopt vanzelf.
Maar wat het belangrijkste is dat het gelukt is.
Veel plezier er van.
 
Heb ook niet gewacht, heb in de tussentijd wat tv gekeken. Dank je wel voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan