Acer wilt niet meer opstarten 'Default boot device missing or boot failed'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Booo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2017
Berichten
3
Hallo!
Ik heb een probleem met het opstarten van mijn laptop, het is een acer apsire van ongeveer 3,5 jaar oud en hij draait op windows 8.
Hij wordt alleen voor werk gebruikt (word en excel) en er staat dus ook geen internet op.
Gister was ik bezig in word en ineens viel hij uit, ik nam aan dat de laptop misschien leeg was. Dus heb ik hem in de oplader gedaan en toen ik hem weer wou opstarten kwam er 'Default boot device missing or boot failed. Insert recovery media and hit any key' te staan.
Ik heb dit toen opgezocht op internet en heb ik van alles geprobeerd wat ik kon vinden, maar niks heeft geholpen.
Dmv het F2 menu heb ik de Boot Mode van UEFI veranderd naar Legacy, maar dan geeft hij 'No bootable device -- insert boot disk and press any key' aan.
Bij aankoop van de laptop zat er ook geen cd of iets bij (als dat hiermee bedoelt wordt).
Ook heb ik de harddisk er uitgehaald en er opnieuw ingedaan, maar hij blijft dit aangeven.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of wat ik er aan kan doen? Hij heeft het altijd prima gedaan en er is niks geks mee gebeurt.
Hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Zet de boot mode terug op UEFI en kijk dan tevens wat het default boot device is. Dat is de disk waar hij van probeert op te starten. Misschien staat dat niet goed.
 
De boot mode heb ik inderdaad al een paar keer terug gezet op UEFI. Waar kan ik vinden wat het default boot device is?
 
Als het inderdaad UEFI is zal hij zelf zoeken naar een device met UEFI indeling. Misschien heeft de Acer ook een herstel optie?
 
Geen idee of er een herstel optie is, heb F10 geprobeerd in te drukken tijden het opstarten, maar dan doet hij niks. Het enige wat ik dus eigenlijk kan doen is het menu komen.
 
Dat van die herstel optie zal toch in de handleiding staan.
 
en alt+f10 werkt dat niet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan