Huawei y550-lo1

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
106
Mijn huwai y550-LO1 heeft 1GB Ram geheugen. Hiervan is 143mb vrij.
Android 4.4.4. Ik heb een SD kaartje van 8GB geplaatst.

Daarna bij instellingen de standaard opslag locatie ingesteld op SD.

Echter bij installeren en/of updaten blijft de telefoon naar het RAM
wijzen en kan ik niks meer installeren of updaten..
 
Heb je alle updates binnen. Ken je het programma HI suite. Hang hem aan je computer met de usb en haal onnodige dingetjes er van af.

Het korte antwoord: verwijder apps, foto's en video's van je telefoon.

Het uitgebreide antwoord: Een telefoon heeft twee verschillende soorten geheugen: het opslaggeheugen en het werkgeheugen (ook wel RAM genoemd). In het opslaggeheugen worden bestanden, zoals foto's en apps, opgeslagen. In het werkgeheugen worden actieve processen tijdelijk opgeslagen. Het werkgeheugen zorgt er bijvoorbeeld voor dat je applicaties kunt draaien.

Als je een melding krijgt dat je geheugen vol is, gaat dit eigenlijk altijd om het opslaggeheugen. Dit komt dan doordat er teveel bestanden op je telefoon staan. Voorbeelden van grote bestanden zijn foto's, video's en apps. Als je opslaggeheugen vol is moet je bestanden van je telefoon verwijderen. Je kunt bestanden zoals foto's en video's ook overzetten naar een computer en daarna van je telefoon afhalen, zodat je ze niet kwijtraakt. Je kunt ook een SD-kaart in je toestel doen, als er een SD-kaart-slot in je telefoon zit. Zo kun je bestanden van je opslaggeheugen naar je SD-kaart verplaatsen voor extra ruimte op je telefoon.

Wanneer je geheugen elke keer snel vol raakt is het verstandig de camera-instellingen even te checken. Als HDR aanstaat betekent dit namelijk dat er van elke foto twee varianten worden opgeslagen. Hierdoor raakt het opslaggeheugen van je telefoon veel sneller vol. Als je deze instelling uitzet bespaar je dus een hoop ruimte! Je kunt ook de kwaliteit van de foto's en video's iets lager zetten, zodat ze minder ruimte innemen.
 
Laatst bewerkt:
Huawei Y550-LO1 Adroid 4.4.4

De HI suite 5.0.1.300_OVE geïnstalleerd, maar krijg
Huawei.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan