hoe te zien of time capsule een back up maakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
Wie kan mij wijzer maken over het volgende: de bestaande time machine( een extern harde schijf) van de imac ging stuk. Een airport time capsule met harde schijf kwam daarvoor in de plaats. De configuratie/installatie vormde geen probleem, maar...
ik ging ervan uit dat de time capsule vanzelf als time machine aan de slag ging. Ik tast in het duister of dat zo is. Voorheen zag ik een ikoontje met time machine in het scherm. Nu niets. Hoe kan ik dat nu zien of moet ik dat nog instellen. Het lijkt me van belang dat ik een back up heb.
Welke bolleboos weet hoe dat zit?
bij voorbaat dank
grt
tom
 
boven in je werkbalk, rechts een klok symbool met de punt gedraaid naar links als je daarop klikt dan kun je de time machine activeren.

timecapsule.jpg
 
Laatst bewerkt:
ok, maar ik zie geen gedraaide klok met de puntnaar links. wat nu?
beter gezegd: in mijn programma map staat wel zo'n klok, maar als ik daar op klik zie ik alleen een overzicht van bestanden.
 
Laatst bewerkt:
ik ben eruit.
Achteraf was het wellicht logischer geweest als meteen in finder naar systeemoverzicht was gezocht.
En daar op timemachine was geklikt. Daar kun je instellen welke schijf of in dit geval time capsule je wilt gebruiken voor time machine.
Als het zo voor de hand had gelegen dan was er dus niet een zoektocht geweest naar alles en nog wat.
Niettemin, puppie dank voor de tip die uiteindelijk dat tot resultaat leidde, maar dan op een andere plek.
ik sluit de vraag.
grt
tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan